Consilierii generali au aprobat pasajul rutier subteran de la Piaţa Presei

de:
29 ian. 2014
9 Afișari
Consilierii generali au aprobat pasajul rutier subteran de la Piaţa Presei

La sfarsitul lunii august 2013, consilierii generali ai Capitalei au dezbatut si aprobat planul urbanistic zonal care stabileste traseul pasajului rutier subteran de la Piata Presei Libere. Initial, planul urbanistic prevedea construirea unui pasaj subteran in forma de Y sub Piata Presei(acesta intra in subteran de pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti, dupa Fantana Miorita, trece pe sub Piata Presei Libere unde se bifurca si iese pe Soseaua Kiseleff, in zona strandului Tineretului, si pe bd. Marasti, imediat dupa cele doua turnuri gemene de la Piata Presei) si construirea unei cladiri de birouri, a unui pasaj subteran pietonal si a unor parcaje pe spatiul verde din zona unde intoarce tramvaiul 41.

Printr-un amendament aprobat in timpul sedintei, din planul urbanistic zonal a ramas doar pasajul, celelate prevederi fiind scoase (cladirea, parcajul si pasajul pietonal).

Mai mult, Madalin Dumitru, seful Directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei, a declarat ca in urma amendamentelor facute de consilieri, pasajul va fi mai scurt – 200 metri – si va avea doua rampe de 140 metri lungime.

Practic, consilierii generali au aprobat alt proiect fata de cel propus de Primaria Capitalei, scrie HotNews.ro.

Acum, pe ordinea de zi a sedintei de Consiliu general de joi, planul urbanistic pentru pasajul rutier subteran de la Piata Presei a revenit, desi a fost aprobat in luna august a anului trecut.

Potrivit unui raport al Inspectoratului de Stat in Constructii anexat proiectului de hotarare, consilierii generali au aprobat ilegal proiectul. Asta deoarece, in timpul sedintei de Consiliu, acestia au schimbat complet proiectul, iar noul proiect nu avea avizele cerute de lege si semnatura unui specialist.

„Hotararea Consiliului General Bucuresti nr. 230/28.08.2013 a fost emisa in baza plansei plan de circulatie si nu a avizului arhitectului sef, cu incalcarea prevederilor din Legea 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismului astfel :
– avizul arhitectului sef este un aviz tehnic care nu se supune deliberarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti, si nu se putea emite un amendament de catre Consiliu la acest aviz.
– Nu au fost emise avize/acorduri de catre autoritatile si organismele centrale si teritoriale interesate pentru solutia aprobata de C.G.M.B.
– Plansa aprobata nu este insusita de catre specialist cu drept de semnatura al Registrul Urbanistilor din Romania”, se arata in raportul ISC.

Acum, Primaria Capitalei a luat proiectul aprobat de consilieri, a obtinut retroactiv toate avizele necesare si acesta va fi supus din nou la vot consilierilor generali cu titlul de „modificare” a proiectului aprobat initial, in realitate fiind vorba de acelasi proiect.

Citeşte şi: Pasajul de la Piața Presei, modificat și aprobat „pe genunchi”, spun arhitecţii şi ONG-urile

Asociatia ProDoMo a atacat deja in instanta Planul Urbansitic Zonal pentru Pasajul de la Piata Presei pe motiv ca nu respecta legea. Daca Primaria Capitalei incepea lucrarile de construire a pasajului, acestea erau oprite, iar circulatia in Nordul Capitalei ar fi fost paralizata.

„In octombrie 2013 Asociatia Pro.Do.Mo a cerut Instantei de judecata suspendarea PPL. Printre motivele invocate in sprijinul actiunii, in principal referitoare la incalcarea legislatiei de patrimoniu si de mediu, am invocat si faptul ca toate avizele obtinute de PMB pentru PUZ se refereau la construirea unui nod intermodal: statie de metrou, parcare, pasaj subteran rutier, spatii comerciale si pasaje pietonale, in timp ce pe 28.08.2013 CGMB a adoptat doar proiectul de pasaj rutier subteran, incalcindu-se astfel legislatia in vigoare. In realitate, CGMB a votat pentru un alt proiect decat cel care fusese avizat si dezbatut public, si anume, nodul intermodal”, a declarat pentru HotNews.ro Roxana Wring, presedinta asociatiei ProDoMo.

Cookies