ȘTIRI

CONCURS! Câştigă o invitaţie dublă la evenimentul „Dor de romanesc”, marca Iutta!

Momentele-cheie ale evenimentului vor fi construite in jurul reinterpretarii ideii de romanesc. Invitatii vor fi intampinati cu o instalatie contemporana de doruri, un artizan va grava prin talentul sau aceste surse de inspiratie in piele, iar Eglantina Becheru, artist vizual, va realiza un performance de pictura in timp real. Fundalul sonor, asigurat de ritmuri armonioase de vioara, va purta publicul in jurul lumii prin piese de inspiratie folclorica si va reveni la specificul national atunci cand dorul o va cere.

Povestea gentilor Iutta si a celor 10 zone din tara va fi spusa prin colectia Dor de romanesc, careia i se va adauga in premiera seria Dor de copilarie, genti pentru cei mici cu dorurile celor mari.

Toate acestea vor culmina cu dezvaluirea marelui premiu al campaniei – un tur fotografic national de 10 zile, realizat impreuna cu agentia Romania 101, in scopul promovarii turismului romanesc, a brandului de tara si sustinerea obiceiurilor specifice fiecarei zone. Alte 100 de premii, in produse Iutta si ale partenerilor, isi asteapta castigatorii la finalul celor 10 saptamani. Toti cei care isi scriu dorurile pe platforma www.dorderomanesc.ro  vor fi inscrisi automat in tombola campaniei.

Nicoleta Chirica, fondator si designer Iutta declara: „Ne-am dorit mult sa punem dorurile in valoare, atat artistic, prin realizarea unei instalatii in cadrul galeriei, cat si emotional, prin incurajarea invitatilor sa participe la eveniment alaturi de o prieten de care le este dor. Campania, ajunsa la jumatatea drumului, a prins amploare rapid si astfel am ales sa o sarbatorim organizand un eveniment tematic in cinstea ei, alaturi de persoane care rezoneaza cu importanta si semnificatia acestui sentiment ce pentru noi este principala sursa de inspiratie.”

CONCURS! Câştigă o invitaţie dublă la evenimentul Dor de românesc de joi, 6 noiembrie, răspunzând, printr-un comentariu, la întrebarea „Care e dorul tău?”. Câştigătorul va fi ales prin tragere la sorţi şi va fi anunţat joi dimineaţă, în Secţiunea Comentarii a acestui articol.

Important! Semnează comentariul cu numele din buletin, ca să-ţi poţi ridica invitaţia pe baza lui, înainte de eveniment.

Despre campania Dor de romanesc

Care e dorul tau? De la aceasta intrebare s-a nascut ideea campaniei „Dor de romanesc”, ce poarta chiar numele celei mai indragite colectii Iutta. Pe www.dorderomanesc.ro se doreste colectionarea dorurilor romanilor intr-un loc comun, ca un manifest pentru frumusetea si bogatia culturala din fiecare zona geografica a tarii noastre. Dor de un loc, o stare, un om, de o experienta.
Acestui proiect i se vor alatura pe parcurs 10 ambasadoare pentru cele 10 regiuni ale tarii – femei cu valori inradacinate, ce poarta in suflet meleagurile natale si imbina traditia cu modernitatea. Astfel, fiecarei regiuni si reprezentate li se va dedica cate o saptamana plina de povesti si doruri.

Campania „Dor de romanesc” a pornit nu intamplator cu Ambasadoarea Olteniei, Eglantina Becheru, o artista de o eleganta innascuta, care aduce cu ea de pe meleagurile gorjene ceva din maretia creatoare a lui Brancusi. Oltenia a fost urmata de Basarabia-sora, care a avut-o in centru pe jurnalista si producatoarea Nata Albot, organizatoarea numeroaselor festivaluri ce au ca obiectiv comun promovarea traditiilor romanesti in Republica Moldova. De curand, proiectul a celebrat Maramuresul prin intermediul ambasadoarei Paula Seling, ce canta cu vocea sa duioasa dorul si dragostea de locurile natale si regiunea Muntenia prin vedeta TV, Iuliana Tudor, ce alina dorurile romanilor de casa cu fiecare emisiune pe care o realizeaza. Adela Parvu, jurnalist si blogger de design interior, a adus creativitatea, armonia si pofta ei de viata ca Ambasador al indragitei Transilvania iar Ana Morodan, fashion blogger de renume in peisajul romanesc, isi exprima dorul ca Ambasadoare a Crisanei prin alagerile vestimentare mereu inspirate si inovative.

Campania va fi incununata de un traseu fotografic national pentru promovarea turismului romanesc, a brandului de tara si sustinerea obiceiurilor specifice fiecarei zone. Iutta va calatori alaturi de marele castigator al campaniei, un ghid pasionat de romanesc si de un fotograf profesionist in Transilvania cu spirite stravechi, in Oltenia cea cu vorbe patimase, in Muntenia vibranta, in Bucovina ca o dumbrava minunata, in Basarabia-sora, cu dor de intregire, in Moldova cea sfanta si cu bucate aromate, in Dobrogea cea dintre pamant si apa, in Maramuresul vesel si colorat, in Banatul bland si asezat, in Crisana cea repede si curgatoare. De asemenea, dorurile culese in cele 10 saptamani ale campaniei vor crea geanta „Dor calator”, o geanta de voiaj ce va ajunge tot in posesia marelui castigator. Alte 100 de premii ce constau in produse Iutta si ale partenerilor isi asteapta castigatorii.

Cateva din dorurile impartasite de participantii campaniei pana acum:
„Mi-e dor de tine, de privirea ta patrunzatoare si de plimbarile noastre pe stradutele din Sibiu. Mi-e dor de mirosul pielii tale si de parul ciufulit in diminetile tarzii.” Izabela, Transilvania
„Mi-e dor de boem, de artistii care iti fac inima sa danseze in parfumul salcamilor de altadata! Mi-e dor de atmosfera din povestile bunicilor si pozele vechi cu orasul meu – tramvaiul, calestile, ceainariile boeme, abundenta, moda acelor ani. Mi-e dor de frumos in toate!” Iulia, Muntenia
„Mi-e dor de serile copilariei la bunica, de mirosul de iarba proaspata si taraitul greierilor. De parfumul teilor batrani de la poarta. De inventivitatea cu care noi, copiii, incercam sa descoperim lumea si sa ne luam la intrecere in intrebari mestesugite. Si de oameni frumosi, cu palme batrane si riduri pe frunte, dar cu suflet curat si buze ce rostesc cuvinte intelepte. ” Claudia, Oltenia
„Dor de Chisinau toamna, cand se imbraca de sarbatoare pentru ziua orasului, cu miros de must si frunze uscate, de castanii ce strajuiesc de o parte si de alta bulevardele lui. ” Andreea, Basarabia
„Mi-e dor de oamenii veseli, primitori si plini de voie buna care ne-au cucerit cu accentul lor..Mocanita, o inedita intoarcere in timp, o experienta aparte pentru cei tineri si o nostalgica aducere aminte pentru cei inaintati in varsta. Mi-e dor de acele privelisti frumoase. Un loc binecuvantat de Dumnezeu!” Gina, Maramures
Cititorii sunt invitati sa acceseze platforma www.dorderomanesc.ro sa afle mai multe detalii despre campanie, sa citeasca cat mai multe povesti autentice din toate zonele geografice ale Romaniei si Basarabiei, dar mai ales sa isi impartaseasca, la randul lor, dorul. Care e dorul tau?

Despre Iutta
Iutta este un atelier de creatie care are in portofoliu genti si accesorii din piele cu motive de inspiratie traditionala. Brandul reflecta dorul de romanesc prin valorificarea folclorului, suplinind nevoia de identitate care caracterizeaza prezentul. Simbolurile alese pentru cea mai recenta colectie, intitulata chiar „Dor de romanesc”, reflecta pitorescul si traditia fiecarei zone din tara si exprima principalele valori ale acesteia, putand fi regasite si in arhitectura veche sau straiele populare romanesti.
Colectia aduce la un loc 10 motive romanesti din diferite zone ale tarii noastre si, odata cu ele, dorurile fata de regiunile respective: Transilvania, Oltenia, Muntenia, Bucovina, Basarabia, Moldova, Dobrogea, Maramures, Banat, Crisana. Astfel, creatiile Iutta au in spate o poveste, un dor ce le inspira pe cele care le poarta sa isi aminteasca unde le sunt cu adevarat radacinile si valorile. Cum frumos ne descria o sustinatoare: „Voi, Iutta, ne faceti sa iubim dorul, desi el implica o absenta.”

Mai multe detalii pe: www.iutta.ro, www.facebook.com/Iutta.ro  si pe pagina dedicata evenimentului. 


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button