Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti:Proiectul pistelor propus de Primărie are numeroase probleme

de:
08 iun. 2014
0 afișări
Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti:Proiectul pistelor propus de Primărie are numeroase probleme

Reprezentanţii Comunităţii Bicicliştilor din Bucureşti (CBB) au anunţat că au făcut o analiză pe marginea proiectului privind implementarea unui sistem de transport alternativ în Capitală asumat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

Bicicliştii susţin că în urma analizei au fost identificate mai multe probleme, notează adevarul.ro. Iată lista problemelor potrivit Comunității Bicicliştilor din Bucureşti:

1. Deşi în document se specifică „Publicitate în scopul promovării şi încurajării participanţilor la trafic de a folosi ca mijloc de deplasare bicicleta”, considerăm că sumele alocate prin Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice sunt insfuciente pentru realizarea acestei campanii. Sugerăm ca partea de educare si informare să fie tratată ca un proiect separat, întrucat are o importanţă esenţială şi nu poate fi tratat superficial

2. Există în document ambiguităţi cu privire la axele Nord-Sud, Est-Vest. Deşi sunt menţionaţi 27 km ca făcând parte din această reţea, nu este clar cum este ea dispusă în „zona centrală”, cea care face obiectul proiectului. Mai mult, menţionarea acestor axe nu pare să fie parte integrată coerent în proiect, astfel că, în opinia noastră, se poate renunţa la această idee.

3. Lipsa unor obiective cu privire la încurajarea utilizării bicicletei face foarte complicată monitorizarea eficienţei proiectului. Considerăm că proiectul ar trebui să menţioneze ţintele finale, astfel încât să poată fi făcute evaluări pe termen mediu şi lung şi ca aceste evaluări să fie integrate în viitoarele proiecte pentru infrastructură pentru biciclete

4. Lăţimea pistelor este prevăzută la 1m. Această lăţime face imposibilă manevra de depăşire şi, astfel, va afecta eficienţa utilizării bicicletei. Sunt necesari minim 1.5 m pentru toate pistele, iar acolo unde este posibil, chiar 2, 2.5 m

5. În document se menţionează „pe anumite porţiuni s-a avut în vedere şi restrângerea spaţiului verde”. CBB nu va agrea niciodată restrângerea spaţiului verde şi considerăm că restrângerile trebuie să vizeze strict spaţiul destinat autovehiculelor. Dincolo de nevoia de a avea spaţiu verde, aceste restrângeri trebuie făcute din calea de rulare a autoturismelor ca măsură de descurajare a utilizării transportului motorizat individual (nevoie menţionată de Primărie în chiar acest document)

6. Proiectarea pistelor pe trotuare este, în opinia CBB, o eroare de proiectare. Considerăm incorecte argumentele de tipul „pistele pe trotuar sunt în sprijinul persoanelor neexperimentate”. Comparând o infrastructură corect gândită pe partea carosabilă, cu o infrastructură ideal gândită pe trotuar, numărul conflictelor dintre şoferi şi biciclişti va fi cu siguranţă mai mic decât numărul conflictelor dintre pietoni şi biciclişti. Ca mod de deplasare, bicicliştii sunt mai apropiaţi de şoferi decât de pietoni, întrucât ambii manevrează vehicule şi înţeleg traficul în alt mod decât pietonii. De aceea CBB va argumenta mereu în favoarea pistelor pe carosabil şi împotriva pistelor pe trotuar.

Mai mult pe adevarul.ro.

Cookies