Recent Ruter, compania de transport public din OSLO, a descoperit că o marcă de autobuze electrice din China pot fi oprite și pornite de la distanță. Vehiculele aparțin producătorului Yutong, de la care și Primăria Capitalei va aduce 22 de troleibuze.
Ruter, compania de transport public din Oslo a testat mai multe autobuze cumpărate de la un producător chinez. Potrivit rezultatelor, acestea pot fi oprite și pornite de distanță, potrivit ziarului Aftenposten, citat de Hotnews.
Este vorba de firma chineză Yutong, cu care Primăria Capitalei a semnat un contract pentru aducerea a 22 de troleibuze. Compania norvegiană a transmis informațiile către Ministerul Transporturilor și Comunicațiilor Norvegiei.
După informațiilor celor de la Aftenosten, mijloacele de transport au fost supuse unor teste în perioada verii acestui an. Autobuzele au fost duse la Sandvika, principalul hub de transporturi din apropierea capitalei norvegiene. Ei au transportat un autobuz produs în Europa, iar altul din China pentru a face o comparație.
Fiecare vehicul a fost demontat și piesele au fost examinate. Evaluarea s-a realizat într-o cameră unde semnalele erau izolate. În acel spațiu, au descoperit că autobuzele electrice chinezești pot fi preluate de la distanță de producător.
Compania norvegiană a precizat că producătorul are acces remote pe fiecare vehicul în parte la funcționalitatea de actualizare a software-ului, cea de diagnosticare, și la sistemul de control al bateriei, plus al alimentării cu energie electrică.
În luna iulie, primarul interimar, Stelian Bujduveanu, anunța că la București vor ajunge 22 de troleibuze marca Yutong, cumpărate cu fonduri PNRR. Contractul este în valoare de 70.400.000 lei, fără TVA.
Acestea ar urma să circule pe linia 86. Vehiculele au o lungime de 12 metri și o capacitate de transport de minimum 93 de pasageri, dintre care minimum 32 pe scaune. Vehiculele mai sunt dotate cu:
Autonomie de minimum 20 km fără alimentare de la rețea, datorită unui Sistem Reîncărcabil de Stocare a Energiei Electrice (SRSEE) – bazat pe baterii de tracțiune gestionate inteligent prin computer de bord;