Comisie de anchetă în cazul contractului RATB – Astra Vagoane Arad

de:
02 mart. 2011
25 Afișari
Comisie de anchetă în cazul contractului RATB - Astra Vagoane Arad

Primarul general a cerut formarea unei comisii de anchetă pentru a verifica contractul semnat de RATB cu Astra Vagoane Arad. Comisia va fi formată din specialişti din domeniul transporturilor, financiar şi juridic, anunţă Primăria Capitalei.

Contractul încheiat de RATB cu Astra Vagoane Arad are o valoare de 600 de milioane de euro. Anterior semnării contractului, firma Interlogistic, la care directorul RATB, Adrian Criţ, deţine 100% din acţiuni, a luat un credit de 250.000 RON de la Banca Comercială Feroviară (BCF). Proprietarul BCF este Valer Blidar. Proprietarul Astra Vagoane este tot Valer Blidar. Și tot Valer Blidar a garantat, cu un cont personal, împrumutul directorului Criţ, scrie publicaţia Kamikaze.

La sfîrşitul anului trecut, RATB a trimis mai multe invitaţii la negocieri în vederea realizării unei asocieri pentru construcţia de tramvaie. Printre companiile care au primit invitaţii se numărau Astra Vagoane Arad, Bombardier şi Alstom. Firmele au venit la discuţii şi se pregăteau să depună oferte, dar în toiul negocierilor RATB le-a făcut tuturor o surpriză şi a anunţat că va produce tramvaie cu Astra. Practic, RATB doar a simulat o atitudine concurenţială, firmele chemate la discuţii îndeplinind un rol pur formal, scrie publicaţia citată.

Potrivit contractului, Astra Vagoane Arad vine cu banii, iar RATB cu spaţiile de producţie şi forţa de muncă. Astfel, Astra se va ocupa de amenajarea spaţiilor de la Uzina de Reparaţii Atelierele Centrale a RATB, de retehnologizarea liniei de producţie tramvaie, de proiectarea prototipului, de construcţia seriei 0, de producţia de serie şi de asigurarea serviciilor de întreţinere şi mentenanţă.

Directorul RATB declara săptămâna trecută că în zece ani vor fi fabricate cel puţin 300 de tramvaie la un preţ de două milioane de euro fiecare. Nu se ştie însă câte dintre aceste tramvaie vor ajunge efectiv să circule prin Bucureşti. Asta pentru că, după ce vor fi fabricate în Uzina proprie, RATB va trebui să le cumpere. “RATB le va cumpăra la preţul stabilit, minus cota de profit ce revine Regiei din vânzarea acestora. Noi ne dorim să cumpărăm cât mai multe, dar asta depinde de bugetul local”, a explicat Adrian Criţ.

Cookies