ESENTIAL

Comisia de Urbanism dă verdictul pentru Hala Matache şi pasajele lui Oprescu

Discuţiile pentru avizarea celor trei proiecte au început joi, înainte de ora prânzului. Avizul din partea Comisiei Tehnice de Urbanism a Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului ar reprezenta un pas în plus înspre aprobarea proiectelor în Consiliul General al Capitalei.

Hala Matache, încadrată ca monument istoric, a stârnit în ultimii ani mari controverse şi discuţii pe marginea subiectului unei eventuale restaurări, demolări sau mutări a clădirii. La îneceputul anului, atât Ministerul Culturii cât şi Ministerul Dezvoltării au dat avizul pentru refacerea şi restaurarea clădirii, iar la sfârşitul lunii iulie existau zvonuri conform cărora Primăria Capitalei ar dori să mute Hala Matache de pe amplasamentul actual pentru a face loc Diametralei Buzeşti-Berzei-Uranus. Lucrările la Bulevardul Uranus sunt blocate de aproximativ un an din cauza Halei Matache. Astfel, în acest moment, Primăria Capitalei nu deţine un aviz pentru continuarea lucrărilor în zonă. Prima etapă a Diametralei, cuprinsă între Piaţa Victoriei şi Vasile Pârvan trebuia finalizată încă din vara lui 2011. 

Cele două pasaje au primit, în luna februarie, avizul Ministerului Culturii, astfel încât dacă ar primi azi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului singurul aviz necesar ar rămâne cel de la Ministerul Mediului.

(Pasaj Piaţa Charles de Gaulle, parcare şi magazine)

Pasajul de la Piaţa Charles de Gaulle va fi poziţionat pe centrul bulevardului şi va avea cate un tunel pentru fiecare sens de circulatie. În pasaj şoferii vor avea la dispoziţie câte două benzi pe sens, după cum informa B365.ro aici. La suprafaţă, în dreptul rampelor vor fi câte două benzi pe sens, pentru ca apoi pe deasupra pasajului să rămână trei benzi pe sens. Se va intra în pasaj imediat dupa statuia Aviatorilor, se va trece pe sub Piata Charles de Gaulle şi se va ieşi la suprafaţă înainte de ambasada Chinei.

 

 

(Pasaj Piaţa Presei Libere)

Pasajul de la Piaţa Presei Libere va avea forma literei Y. Se va intra în subteran de pe Șoseaua Bucureşti-Ploieşti, din dreptul Fântânii Mioriţa, şi va ieşi prin două pasaje subterane spre Bd. Kiseleff şi spre Bd. Expoziţiei, după cum relatează aici B365.ro. Accesul în subteran nu se va face prin mijlocul şoselei, ci prin lateral, pe partea dreaptă pe sensul de mers dinspre Ploieşti, printr-o rampă de coborâre.

În luna martie, mai mulţi membri ai Ordinului Arhitecţilor din România au contestat vehement Pasajului din Piaţa Charles de Gaulle şi Pasajului din Piaţa Presei Libere, acuzând că cele două construcţii nu ar rezolva cu adevărat problema aglomeraţiei şi vor distruge cele două mari artere istorice ale Capitalei, Şoseaua Kiseleff şi Bulevardul Aviatorilor. Minsiterul Culturii a hotărât, la începutul anului, ca arterele să nu fie clasate ca „monument istoric”. 


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button