Comisarul european de mediu: În București e nevoie de un transport public confortabil/ Dacă singura soluţie este maşina, atunci oamenii în mod clar vor alege maşina să meargă la serviciu

14 apr. 2022
263 Afișari
Comisarul european de mediu: În București e nevoie de un transport public confortabil/ Dacă singura soluţie este maşina, atunci oamenii în mod clar vor alege maşina să meargă la serviciu

Bucureștiului îi lipsește un plan de dezvoltare sustenabilă a transportului în oraș, iar oamenii nu pot aștepta 5-6 sau zece ani până când reţelele de mobilitate vor fi înfiinţate şi pistele pentru biciclişti amplasate, ei trebuie să meargă la serviciu mâine și vor apela la soluția pe care o au prima la îndemână, mașina personală, consideră comisarul european de mediu Virginijus Sinkevicius.

El trage un semnal de alarmă, într-un interviu pentru Agerpres, asupra situației calității aerului care s-a înrăutățit în România: „în mod clar practicile nu se schimbă și problemele doar se agravează”.

În opinia lui Virginijus Sinkevicius trebuie aplicate soluții multiple în special în București, iar diminuarea poluării să se ducă direct la sursă. Comisarul european indică exact ce trebuie făcut în Capitală în materie de mobilitate urbană.

”Oamenii trebuie să meargă la serviciu mâine”

Virginijus Sinkevicius afirmă că într-un oraș ca Bucureștiul trebuie să existe o dezvoltare la nivel de micromobilitate.

„Trebuie să existe un transport public confortabil, care trebuie să arate că se poate deplasa mai repede prin oraş decât maşina.

Sunt multe alte soluţii care trebuie să se aplice. Pentru că oamenii nu pot aştepta 5-6 sau zece ani când reţelele de mobilitate vor fi înfiinţate şi pistele pentru biciclişti amplasate, ei trebuie să meargă la serviciu mâine.

Şi dacă singura soluţie pentru a merge la serviciu este maşina, atunci oamenii în mod clar vor alege maşina.

Trebuie să ai un plan de dezvoltare sustenabilă a transportului şi acesta trebuie să abordeze chestiunile de mobilitate din oraş: transportul public, micromobilitatea, pistele de ciclişti, pistele de pietoni. Toate acestea trebuie să fie sigure şi acceptabile pentru cetăţeni.”, a declarat comisiarul european pentru Agerpres.

Întrebat dacă o taxă de poluare pentru mașinile vechi ar rezolva o parte din chestiunea poluării aerului, comisarul european afirmă că numai taxarea nu rezolvă întreaga situație. Principalele probleme pe care acesta le-a identificat la nivel de mediu în România sunt calitatea aerului, tăierile ilegale de păduri și calitatea apei.

Nicușor Dan vrea tranziția către economia verde

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, declara, marți, în urma celui mai negru raport privind starea mediului din București, că administrația sa se va concentra pe infrastructura de transport și inițiază tranziția către economia verde. Conform declarației sale, PMB va investi în infrastructura mare, care fluidizează traficul (de exemplu, drumurile radiale și sistemul de management al traficului), precum și pe electrificarea transportului, atât prin proiectul trenului metropolitan, cât și prin achiziția de autobuze electrice, de noi tramvaie și troleibuze.

Capitala României este sufocată de construcţii, de mizerie, de lipsa de verdeaţă, este semnalul pe care l-au tras speciliștii în cel mai recent raport despre starea mediului în București. Experții recomandă, printre altele, reinventarea mobilităţii urbane, precum şi dezvoltarea unor politici publice pentru îmbunătăţirea salubrizării.

Îți recomandăm să citești și:

Cookies