Comandamentul pentru Energie ANPC a dat amenzi totale de 650.000 lei, până acum. Un furnizor de energie a refăcut 2.2 milioane de facturi

19 ian. 2022
205 afișări
Comandamentul pentru Energie ANPC a dat amenzi totale de 650.000 lei, până acum. Un furnizor de energie a refăcut 2.2 milioane de facturi
Comandamentul pentru Energie ANPC a dat amenzi totale de 650.000 lei, până acum. Un furnizor de energie a refăcut 2.2 milioane de facturi

ANPC a declarat miercuri că în urma verificărilor realizate până acum a aplicat amenzi totale de 650.000 de lei. Comandamentul pentru Energie verifică dacă furnizorii de energie electrică și gaze naturale au respectat legislația în vigoare, dar și dacă au respectat drepturile consumatorilor.

Comandamentul pentru Energie ANPC a dat amenzi totale de 650.000 lei, până acum. Un furnizor de energie a refăcut 2.2 milioane de facturi. Pe lângă amenzi, comisarii ANPC au adăugat 4 propuneri de încetare a acestor practici comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legale.

Comandamentul pentru Energie ANPC a dat amenzi totale de 650.000 lei, până acum

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor declară că până în prezent comisarii au finalizat 94 de acțiuni de control, la nivel național, iar alte 100 de acțiuni sunt în curs de derulare.

Îți recomandăm să citești și: Furnizorii de energie electrică și gaze, luați în vizor de ANRE. Ce trebuie să faceți dacă aveți neclarități privind facturile

Până în acest moment, ANPC a aplicat amenzi în valoare de 650.000 de lei. Pe lângă acestea, comisarii ANPC au adăugat 4 propuneri pentru încetarea practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

Un furnizor de energie a refăcut 2.2 milioane de facturi

Electrica Furnizare a fost exemplul dat de ANPC. S-au stornat 2.232.224 de facturi, prin procesul verbal de contravenție. Aceste facturi nu au avut cuprinse conceptele de compensare/plafonare de la data de 1 noiembrie 2021 și urmează să fie emise un număr egal de facturi calculate potrivit normelor legale în vigoare.

Comandamentul pentru Energie declară că își va continua verificările până la data de 31 martie 2022.

Cele mai importante abateri constatate de comisarii ANPC:

  • nu s-a aplicat plafonarea și nici compensarea prețurilor potrivit OUG118/2021 începând cu data de 01 noiembrie 2021.
  • tabelul privind consumul de energie electrică, de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referință, inclusiv marja de 10%.
  • informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea.
  • nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor,
  • nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenților de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică și gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.
  • contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate
  • diferențe de preț între 2 notificări privind prețul emis de operatorul economic unui consumator
  • împiedicarea, sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuțiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns;
  • procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preț au fost primite de consumatori;
  • practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative
  • furnizarea de energie electrică, fără licență
  • nerespectarea termenului de facturare și facturarea comasată pe două luni.
Cookies