Codin Maticiuc îi scrie primarului Capitalei Nicușor Dan, într-o formă de solidaritate cu directorul fondator al teatrului Metropolis, actorul George Ivașcu. „Acum ca ați anulat bugetul teatrului pentru actori, dar continuați să plătiți chiria, paza, plasatoarele, electricienii și masinistii creați o mare amărăciune contribuabililor. De ce plătim 90% din costurile unui teatru fantoma?”, îl întreabă acesta pe Nicușor Dan. Primarul general a anunțat săptămâna trecută că Teatrul Metropolis nu se închide, ci doar „robinetul risipei” şi nu va renunţa la ideea de a „pune în ordine” teatrele, „chiar dacă asta nemulţumeşte”.
Postarea lui Codin Maticiuc pe Facebook:
Domnule primar al capitalei,
Îndrăznesc să vă scriu și eu câteva rânduri în legătură cu Teatrul Metropolis. Chiar mă întreb dacă ajung la dumneavoastră rândurile celor care se exprimă pe platformele astea, de răspuns am văzut ca alegeți să n-o faceți.
Domnu’ Dan, și ma adresez așa doar din dorința ca această sintagmă sa fie folosită măcar o dată corect din punct de vedere semantic în spațiul public. Știu ca n-ați prins referința că sigur nu va uitați dumneavoastră la emisiuni concurs pe TV. Domnule Nicușor Dan, a durat ceva până să mă informez complet în legătură cu situația de la Metropolis și iată că vreau sa va informez și pe dumneavoastră:
1 teatrul Metropolis a fost primul teatru de proiect. Asta înseamnă că NU are actori angajați, doar colaboratori. Este teatrul ăla în care poate juca oricine, bazat strict pe meritocratie și sunt plătiți DOAR cei care au muncit. De aceea acest teatru în pandemie a avut costurile cele mai mici, pentru ca nu a plătit actorii care nu lucrau. De aceea vara când nu e stagiune din nou Metropolis are costuri foarte mici. Metropolis avea buget pentru proiecte 900.000 de lei pe an, adică pentru colaboratori/actori, recuzite și decor. Bulandra de exemplu, pe lângă bugetul pentru actorii angajați, are 1.7 milioane alocate anual pentru colaboratori deși NU este teatru de proiect.
2 înțelegând cat de cat cele prezentate mai sus ajungem la cea mai importanta problema pe care sper s-o înțelegeți: acum ca ați anulat bugetul teatrului pentru actori dar continuați să plătiți chiria, paza, plasatoarele, electricienii și masinistii creați o mare amărăciune contribuabililor. De ce plătim 90% din costurile unui teatru fantoma? Unui teatru în care NU se joacă? Adică dacă se întâmplau niște chestii groaznice acolo trebuia închis de tot. Sau dacă nu, plătiți și restul de 10% și acolo sa se facă teatru.
3 așteptăm cu toții cu sufletul la gură să aflăm ilegalitățile petrecute acolo iar eu va mai las cu câteva informații pe scurt pentru ca și asa am scris mult și risc să-mi plictisesc următorii câștigați cu greu din cartea cu Nuțu: – teatrul Metropolis a fost premiat pentru eficienta, – teatrul Metropolis era totodată și un teatru pentru tineri cu prețul voit stabilit în acordul cu primăria, setat sa fie super accesibil pentru oricine, -informația din presă cu zecile de mii de bilete gratuite este eronată, provine de la un cumul de bilete într-adevăr gratuite în spectacolele neplătite pentru studenții unatc și spectatori online trecuți cu valoare zero pentru firme care au închiriat sala.
Domnu’ Dan, în concluzie, avem o clădire acum pe care o închiriem cu 20.000 de euro pe lună, plătim lumina și multi angajați care au grijă de ea. Plătim și noi ceva actori sa facă teatru în ea sau dacă nu merită măcar o închidem de tot? Ca scurgerea asta de bani inutilă e dureroasa tare.
Va mulțumesc,
Un plătitor de taxe.
P. S. Vă invit LA MIJLOC să ne explicați exact cum vedeți dumneavoastră treaba asta și să dezbatem. Nu doar cu teatrul ăsta, în general de capitala. Mie și lui Cosmin Natanticu, nu-l invitam pe Anghel Damian că e prea pasionat pe subiectul asta.
Nicuşor Dan: Teatrul Metropolis nu se închide, doar robinetul risipei
Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, anunţă că Teatrul Metropolis nu se închide, ci doar „robinetul risipei” şi nu va renunţa la ideea de a „pune în ordine” teatrele, „chiar dacă asta nemulţumeşte”.
„Dezmint categoric o ştire falsă care circulă de ieri pe Internet: Teatrul Metropolis nu se închide! Ce se închide, însă, e robinetul risipei. Sunt în această perioadă controale şi evaluări la teatrele bucureştene din subordinea PMB, inclusiv evaluări ale conducerilor. O chestiune adiacentă: e regretabil că trei dintre directorii de teatru care de-a lungul vremii au incriminat lipsa de transparenţă în evaluarea managementului nu şi-au dat acordul ca evaluările să fie publice, în format online”, a scris Nicuşor Dan, sâmbătă, pe Facebook, potrivit agenției Agerpres.
El a precizat că va da mai multe detalii despre acest subiect la încheierea evaluărilor.
„Am fost şi rămân susţinător al culturii, dar, în acelaşi timp, nu voi renunţa la ideea de a pune în ordine teatrele, chiar dacă asta nemulţumeşte. Aş fi preferat să nu vorbesc încă despre acest subiect, fiindcă evaluările la teatre sunt în desfăşurare, dar ştirile false trebuie combătute. Voi da mai multe detalii după încheierea evaluărilor”, a adăugat edilul Capitalei.
Pe de altă parte, primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, afirmă că a găsit o formulă de sprijin pentru proiectele de teatru independent de la Metropolis.
„Cum Teatrul Metropolis are finanţarea scăzută de la Primăria Capitalei, am găsit o altă formulă să sprijinim proiectele de teatru independent. Primăria Sectorului 2 a deschis o sesiune de depunere de proiecte culturale (de până la 150.000 de lei per proiect), care se închide pe 29 aprilie. Am discutat cu domnul director al Teatrului Metropolis (…) şi l-am rugat să pună la dispoziţia proiectelor de teatru independent un protocol de colaborare pentru toţi cei care doresc să aplice la această finanţare”, a scris Mihaiu pe Facebook.
Îți recomandăm să citești și: