BAZAR

CNA INTERZICE reclamele RMGC

CNA a decis, marţi, să interzică reclamele pentru exploatarea ROŞIA MONTANĂ pe motiv că induc publicul în eroare.

CNA a decis oprirea campaniei ce promovează mineritul la Roșia Montană până la intrarea în legalitate. Membrii CNA au considerat că spoturile încalcă, printre altele, articolul din lege care spune că spoturile nu trebuie „să stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţie”.

Astfel, CNA a decis sa intrerupa campania publicitara TV pentru Rosia Montana, emitand o decizie de intrare in legalitate prin care autorii spoturilor trebuie sa modifice spoturile asa incat sa fie in conformitate cu legea, iar pana atunci televiziunile nu mai pot difuza reclamele existente in prezent. Potrivit unei monitorizari CNA, televiziunile au difuzat, de la 1 septembrie, de sute de ori diversele versiuni ale reclamelor pentru Rosia Montana, scrie HotNews.ro.

CNA a decis să suspende difuzarea a 11 spoturi care conţin mesaje înşelătoare. Potrivit membrilor CNA, prin omisiune, în aceste spoturi publicitare nu se precizează foarte clar şi efectele negative ale exploatării miniere la Roşia Montană. Astfel, campania pentru promovarea proiectului minier va fi suspendată până nu se vor prezenta şi aspectele negative.

Membrii CNA au precizat în şedinţa de marţi că spoturile pentru exploatarea minieră la Roşia Montană nu vorbesc de o campanie publicitară, ci de una politică şi socială, în care nu se precizează că cianura este periculoasă pentru sănătatea omului şi pentru mediu, informează Realitatea TV.

Reprezentantul RMGC prezent la discuţii nu a vrut să facă vreo precizare, ci a spus doar că va transmite mai departe toate deciziile CNA.

In acelasi timp, monitorizarea arata ca Pro TV, TVR 1, Realitatea TV, Digi 24 si B1 TV sunt singurele posturi care au inceput sa relateze despre protestele impotriva proiectului Rosia Montana din prima zi a acestora, in timp ce altele, precum Antena 1 sau Kanal D, au acoperit subiectul abia din 9 septembrie. B1 TV si Romania TV sunt posturile care, din 1 septembrie, au difuzat cele mai multe spoturi legate de proiectul Rosia Montana, urmate, la o oarecare distanta, de Antena 3. Tot in ultima luna si jumatate, Romania TV si B1 TV au avut si mai multe emisiuni sponsorizate de Rosia Montana Gold Corporation.

Publicitatea TV pentru RMGC/proiectul Rosia Montana a inclus 11 variante de spot in perioada 1 septembrie-6 octombrie, alte doua spoturi aparand ulterior. Reprezentanti ai posturilor de televiziune au aratat, marti, la CNA ca spoturile sunt sustinute de Sindicatul Viitorul Mineritului si au venit la televiziuni prin agentie de publicitate.

Ce spun evaluarile CNA pentru perioada mentionata:

TV – Nr. difuzari spoturi (variante) – anunturi sponsorizare emisiuni – emisiuni sponsorizate

– Antena 3 – 88 (11) – n/a – n/a

– B1 TV – 135 (11) +15 ecran splitat – 291 – 3

– Realitatea TV – 15 (4) – n/a – n/a

– Romania TV – 111 (11) – 280 – 4

– TVR 1 – 67 (10) – n/a – n/a

– TVR 2 – 63 (10) – n/a – n/a

– Acasa TV – 25 (5) – n/a – n/a

– Antena 1 – 45 (9) – n/a – n/a

– Kanal D – 32 (5) – n/a – n/a

– Prima TV – 36 (8) – n/a – n/a

– Pro TV – 13 (4) – n/a – n/a

– Etno TV – 45 (10) – n/a – n/a

– Taraf TV – 47 (5) – n/a – n/a

Emisiuni sponsorizate B1 TV: Capital TV, Business B1, Pretul Aurului

Emisiuni sponsorizate Romania TV: Excelenta romaneasca, Romania deVreme, Salarii, Economica, Stiati ca?

Cand au inceput televiziunile sa difuzeze stiri, reportaje, transmisiuni din Bucuresti, din tara si (in cazul TVR) din strainatate legate de „actiunile colective” pe tema Rosia Montana:

– Antena 1 – din 9 septembrie

– Pro TV – din 1 septembrie

– TVR 1 – din 1 septembrie

– Kanal D – din 9 septembrie

– Prima TV – din 3 septembrie

– Realitatea TV – 1 septembrie

– Romania TV – din 8 septembrie

– B1 TV – din 1 septembrie

– Antena 3 – din 2 septembrie

– Digi 24 – din 1 septembrie

In primele 11 zile de proteste, durata medie zilnica a dezbaterilor pe tema RMGC, in randul televiziunilor de stiri, a fost de peste 100 de minute la Antena 3 si Realitatea TV si de sub 40 de miniute la Romania TV si Digi 24.

Post – durata medie zilnica (minute)

– Antena 3 – 113,64

– B1 TV – 97,55

– Realitatea TV – 110,55

– Romania TV – 36,09

– Digi 24 – 30,64

„Care e scopul acestei campanii? Nu se vinde un produs, un serviciu… De ce aceasta companie da bani gramada? Pentru a promova ce? E vorba de o problema care sta acum pe masa parlamentului. E o problema politica deja. Necesita o decizie politica. Parerea mea este ca aceasta companie are interesul bine stabilit de a obtine un vot pozitiv la parlament si, ca atare, promoveaza un interes politic. „Locurile de munca in Rosia Montana sunt bune pentru Romania” este, in opinia mea, un mesaj politic, iar promovarea mesajelor politice prin spoturi publicitare e interezisa in afara campaniei electorale”, a spus, marţi, Lorand Turos, membru CNA.

„Nu e o campanie comerciala, ci una politica sau sociala. Ni se spune ca e nevoie de locuri de munca, dar nu si cum apar aceste locuri de munca. In opinia mea e vorba despre o publicitate inselatoare.(…) Noi suntem in situatia in care unele posturi de televiziune practic traiesc din promovarea acestui proiect. Daca ai peste 1000 de reclame generate de aceeasi firma, firma aceea practic devine ca un actionar important”, a spus şi Christian Mititelu, membru CNA.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button