ÎN BUCUREȘTI

Clotilde Armand, anunț în miez de noapte pentru Sectorul 1: Am reușit să semnez contractul de salubrizare pentru perioada stării de alertă

Clotilde Armand, primarul Sectorului1, a făcut un anunț important în miez de noapte pentru locuitorii din sector, după ce a reușit să semneze contractul de salubrizare pentru perioada stării de alertă cu o altă companie de gunoi din oraș, cu RER Ecologic Service București Rebu SA. Se pare că în acest contract costurile sunt mai reduse.

Primăria Sectorului 1 din București, prin Clotilde Armand, a semnat în miez de noapte un nou contract de salubrizare pentru perioada stării de alertă cu firma RER Ecologic Service București Rebu SA. Anunțul a fost făcut de edilul sectorului luni seară, pe Facebook, alături de o serie de decomente reprezentantive, prin care și noul contract, cu mult mai ieftin decât cel încheiat cu Romprest.

Clotilde Armand ar mai fi câștigat o bătălie

Primarul Sectorului 1, a transmis că trebuie renunțat la contractele păguboase pe care primăria le are și găsit parteneri onești. Se pare că noile costuri sunt cu mult mai mici decât cele practicate de compania Romprest cu care edilul este în conflict de când și-a preluat funcția.

”După mai multe obstacole și bătălii, am reușit în urmă cu câteva minute să semnez contractul de salubrizare pentru perioada stării de alertă cu firma RER Ecologic Service București Rebu SA. Dacă vrem cu adevărat să facem reformă în România, trebuie să renunțăm la contractele păguboase și să găsim parteneri onești.”, a explicat Clotilde Armand în postarea de pe rețeaua de socializare.

Care ar fi noile costuri pentru salubrizare

Vezi noul contract de prestări servicii temporare de salubrizare din Sectorul 1 aici

Edilul a dat și o serie de exemple de costuri și diferențe de preț față de salubrizarea efectuată în Sectorul 1 de Romprest.

”Contractul cu Romprest a fost un contract unde mult mai importante au fost interese private decât cele ale cetățenilor din Sectorul 1. Altă explicație nu există pentru ședința de îndată din 8.06.2012 în care s-a aprobat o creștere ilegală a tarifelor cu 50%, la doar patru ani de la semnarea contractului și care a generat un prejudiciu pentru cetățeni de peste 117 milioane de lei. Altfel nu se explică votul pe repede înainte din aprilie 2019, care aproba o altă creștere de tarife, vot reluat câteva luni mai târziu pentru că a apărut o eroare materială (!!!) și Romprest avea nevoie de tarife mai mari”, a mai transmis Clotilde Armand luni seară.

Clotilde Armand acuză Romprest că a lăsat intenționat gunoiul în stradă imediat ce a depus jurământul de primar

Armand a mai povestit cum Romprest a lăsat gunoaiele în stradă imediat ce ea a intrat în funcție, pentru a forța Primăria să plătească o serie de facturi nejustificate.

„Interesul pentru cetățeni al companiei Romprest încă din octombrie 2020, când încă nu eram confirmată ca primar, iar ei se grăbeau să vândă o clădire din Str. Odăii care aparține de Consiliul Local al Sectorului 1 în contul unor facturi neplătite de peste 25 de milioane de lei, în timp ce fosta administrație era mai preocupată să apară la TV. La nici trei săptămâni din momentul depunerii jurământului ca primar, Romprest a decis să lase gunoaiele în stradă ca să mă forțeze să aprob plata unor facturi nejustificate”, a mai explicat edilul.

Costuri ridicate pentru salubrizare în Sectorul 1

De asemenea Clotilde Armand mai spune că timp de zece luni de zile, „presa apropiată grupurilor de interese din jurul Romprest” a dorit să explice că este normal ca un operator de salubritate să lase gunoaiele în stradă și „anormal când un primar are grijă de banul public”.

Au încercat să explice că e normal ca în Sectorul 1 cetățenii să plătească 18 milioane de lei pe lună pentru salubrizarea stradală, când Clujul plătește 25 de milioane de lei PE AN pentru servicii de salubrizare stradală și deszăpezire sau fără să se întrebe cum de Romprest facturează apa folosită pentru stropitul stradal cu 5.9 lei/mc, deși prețul la apa potabilă e de 3.9 lei/mc, mai explică primarul.

Diferențe uriașe de bani între cele două contracte

Clotilde Armand a mai povestit cum în prezent există un contract semnat cu compania RER, care operează și în orașul Oradea.

Se pare că diferența de preț dintre tarifele Romprest, în baza unui contract pe 25 de ani, și cele RER, pe perioada stării de alertă, este de vreo 5 milioane de lei pe lună sau 60 de milioane de lei pe an.

„Bani pe care putem să-i investim în școli, spitale, în parcuri, în spații verzi, străzi, monumente istorice, în viitorul nostru și al copiilor noștri.”, a conchis edilul S1.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button