ARHIVA B365

CLAUZE ABUZIVE. De acum poţi rezilia ORICÂND contractul cu firma de telefonie

În prezent, contractele conțin un articol prin care clienții sunt forțați să plătească abonamentul pe toată perioada stabilită inițial, dacă vor să anuleze înțelegerea înainte de termen.

„Aceasta este o clauză abuzivă”, anunţă cei de la ANPC. Aceştia vor să se adreseze instanţei după 1 octombrie, după modelul proceselor organizate împotriva băncilor. Cele mai multe plângeri depuse la ANPC privesc contractele de telefonie fixă şi mobilă, cablu TV şi internet.

Anumite clauze din contractele de telefonie mobilă îi cer consumatorului să plătească în caz de reziliere înainte de termen, o sumă fixă, egală cu valoarea abonamentului înmulţit cu numărul de luni rămase din contract.

Cine a semnat pentru 2 ani și vrea să renunțe după 6 luni, este obligat să plătească abonamentul pentru restul de 18 luni, adică circa 270 de euro, scrie incont.ro.

O altă clauză abuzivă este aceea care cere despăgubiri în sumă fixă pentru rezilierea contractului înainte de termen.

Cei care consideră că au clauze abuzive în contractele cu furnizorii trebuie să depună o plângere la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului. Comisarii de aici o vor analiză, și dacă plângerea este întemeiată vor da în judecată furnizorul respectiv. În cazul în care câștiga, clauza va fi eliminată din toate contractele acelui furnizor, nu doar din contractul celui care a făcut plângerea.

„Cei care sunt convinși că au clauze abuzive și totuși încearcă să tragă de timp știind că un proces durează își fac singuri rău, pentru că în condițiile și în situația în care instanță va constată existența clauzei abuzive vor fi obligați să o retragă din toate contractele și să despăgubească pe toți consumatorii pe acea perioadă”, a spus Mihai Meiu, director ANPC.

Care sunt comisioanele ABUZIVE pe care le plăteşti FĂRĂ SĂ ŞTII

Începând cu 1 octombrie, românii pot denunţa TOATE clauzele abuzive din contractele de servicii, nu doar cu băncile, ci şi cu furnizorii de cablu, de Internet sau cu firmele de telefonie mobilă.

Rămâne ca instanţele să stabilească exact care sunt clauzele abuzive, însă specialiştii spun că o parte dintre termenii contractuali sunt ABUZIVI fără ca măcar consumatorii să ştie că aşa stau lucrurile.

Un exemplu este comisionul de retragere a banilor de pe card sau comisionul de interogare sold, precum şi condiţia pusă de operatorii de telefonie mobilă potrivit căreia clienţii nu pot rezilia contractul fără să plătească penalităţi.

Potrivit specialiştilor, clauzele abuzive din contractele de credit vizează în cele mai multe dintre cazuri comisioanele percepute de bancă. Fie că este vorba de comisionul de risc, sau comisionul de administrare, ele sunt percepute în mod abuziv.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button