Clădirile dărăpânate din centrul Capitalei au fost inventariate. Ce se va întâmpla cu ele

de:
07 iul. 2015
1 Afișari
Clădirile dărăpânate din centrul Capitalei au fost inventariate. Ce se va întâmpla cu ele

Clădirile dărăpânate din centrul Capitalei au fost inventariate de către Primăria Capitalei. Au fost identificați și proprietarii acestora, iar pasul urmator presupune ca proprietarii imobilelor să fie notificați să își repare casele. Daca in termen de un an reparatiile nu se fac, primaria va face acest lucru si va recupera banii de la proprietari. Municipalitatea nu poate merge mai departe însă deoarece nu a aprobat regulamentul în baza căruia să se facă lucrările. Potrivit Legii fatadelor, Primaria Capitalei trebuia sa elaboreze si aprobe acest regulament inca din octombrie 2011, iar cladirile cu fatadele darapanate trebuie reparate pana in 2013.

„Au fost stabilite zonele prioritare de interventie pentru etapa I de implementare. Au fost selectate, pentru aceasta etapa, urmatoarele zone de actiune prioritara: fronturile construite ale Bd. Lascar Catargiu, Calea Victoriei, Bd. Carol – Bd. Pache Protopopescu, Bd. Gh. Magheru – Bd. N. Balcescu – Bd. I. C. Bratianu, Bd. Regina Elisabeta – Bd. M. Kogalniceanu. S-a verificat pe teren starea fatadelor cladirilor si au fost identificate cele care necesita reparatii. Lista cladirilor a fost transmisa catre Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti in vederea transmiterii datelor necesare completarii notificarilor proprietarilor de cladiri ale caror fatade trebuie reabilitate. Cu datele transmise de catre Directiile de Finante Publice Locale Sector 1-5, au fost intocmite listele cu proprietarii de cladiri ale caror fatade este necesar sa fie reabilitate si care trebuie notificati. Astfel, au fost inventariate 1052 de imobile ce sunt detinute de 3625 de proprietari. O parte dintre acestia au fost notificati, o parte iurmeaza sa fie notificati”, se arata intr-un raport al municipalitatii care detaliaza masurile luate pentru aplicarea Legii nr. 153/2011 (n.r. Legea fatadelor) in 2014.

In 2015, municipalitatea are in plan sa continue activitatea de inventariere si identificare a zonelor cu probleme. In ceea ce priveste inceperea lucrarilor, lucrurile insa s-au impotmolit.

„A fost elaborat un proiect de hotarare privind aprobarea Regulamentului de interventie care va fi supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti , conform legii. Acest regulament este in faza de avizare la Ministerul Culturii, impreuna cu propunerea de zone prioritare de interventie”, se arata in raportul municipalitatii.

Primaria Capitalei a pus in dezbatere publica regulamentul pentru reabilitarea fatadelor cladirilor din Bucuresti in mai 2013, insa acesta nu a fost supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti nici pana acum, scrie hotnews.ro.  

Legea fatadelor a intrat in vigoare in august 2011. Primarii care nu inventariaza cladirile sunt sanctionati cu sume cuprinse intre 10.000 si 15.000 lei, iar proprietarii care nu fac reparatiie intr-un an de la notificare risca sanctiuni intre 5.000-8.000 lei. Legea vizeaza toate cladirile din Bucuresti, mai putin cele monument istoric.

Pentru a sprijini proprietarii/administratorii sa-si reabiliteze fatadele cladirilor, Guvernul faciliteaza acordarea de credite bancare cu garantie guvernamentala si cu dobanda subventionata. Finantarea este impartita astfel: minimum 10% din surse proprii ale beneficiarului si maximum 90% prin credit garantat prin Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii. Perioada de rambursare a creditelor bancare cu garantie guvernamentala si cu dobanda subventionata este de maximum 5 ani.

Aceste credite sunt acordate atat persoanelor fizice care detin in proprietate un imobil cu fatada degradata, cat si Asociatiilor de proprietari. In cazul Asociatiei de proprietari, hotararea pentru executarea lucrarilor de interventie se ia cu votul a minimum 90% din membrii asociatiei de proprietari. Hotararea de contractare a unui imprumut bancar se ia cu votul a minimum 90% din membrii Asociatiei de proprietari care nu pot asigura din surse proprii cota-parte care le revine din lucrarile de interventie.

 

Cookies