Ciprian Ciucu este puțin nervos și explică de ce: l-a supărat Consiliul Local, aseară, pentru că nu a votat studiul de fezabilitate pentru Bd. Uverturii din Militari. Primarul Sectorului 6 a spus și cum ar urma să arate această zonă, dacă ar primi votul.
Totodată, a mai transmis că „vine campania electorală, politica începe să gripeze administrația. Eu zic că e cam devreme”.
Într-o postare pe Facebook, primarul Sectorului 6 spune că, în general, lucrurile merg bine în sector, însă nu toate și nu întotdeauna merg bine. Ciucu povestește vineri, 18 august, că aseară, Consiliul Local nu a votat studiul de fezabilitate pentru Bd. Uverturii din Militari (aceasta fiind a treia oară când nu se votează).
Edilul explică că zona Uverturii arată groaznic. Este foarte aglomerată, șoferii parchează pe trotuar, etc.
Mie nu-mi place și m-am dat peste cap să o luăm de la PMB și să o amenajăm ca lumea. Avem totul, avem proiectul, avem studiul de fezabilitate, avem banii puși deoparte, ne mai lipsește votul Consiliului Local, spune Ciprian Ciucu.
Eu înțeleg că vin alegerile și partidele din Consiliul Local vor ca ultima parte a mandatului meu să fie cu frâna de mână trasă… Dar este păcat. De la PSD nu am așteptări, pentru că în Sectorul 6 PSD este în opoziție, nu le pot cere votul. De la USR însă am. I-am considerat mereu parteneri. Le-am promovat toate proiectele pe ordine de zi, chiar dacă unele dintre ele nu au avut nici cap nici coadă. Inclusiv ieri. Le-am susținut și PNL le-a votat toate inițiativele cu care au ieșit să se promoveze. Înțeleg că politica înseamnă parteneriat și că partenerii trebuie lăsați să se exprime, să se promoveze, să participe la mandat, să aibă cu ce ieși în comunitate. Acesta a fost cheia succesului nostru de până acum: proiecte bine gândite pentru comunitate, parteneriat și o majoritate funcțională în Consiliul Local, explică primarul S6.
Ciucu mai spune că acest proiect ar permite administrației locale să refacă trotuarele (mașinile nu vor mai fi parcate pe trotuar), reamenajarea peisagistică, regândirea politicii de parcare, dar ar ușura și traficul.
Pentru Bd. Uverturii au fost analizate 3 opțiuni:
Oricum scoatem mașinile de pe trotuare în dreptul acelor blocuri, spune primarul Sectorului 6.
Ciucu transmite că specialiștii au recomandat și a fost înaintată către Consiliul Local opțiunea nr. 3.
Opțiunea nr. 1, cu două benzi pe sens.
Aceasta nu are sens deoarece traficul rutier se va bloca la intrare în Chiajna, acolo unde există o singură bandă de circulație. Mai mult, chiar dacă ar fi două benzi, Bd. Uverturii s-ar transforma într-un “tunel”, pe care s-ar circula, până la Chiajna și invers cu viteză prea mare.
Mai mult, este foarte probabil ca banda 1 sa fie mereu blocată de parcări la bordură. În acest moment vă spun sincer, este foarte greu să aloc poliție locală să facă permanent planton pe Uverturii și să amendeze. Soluția trebuie să fie din design, explică Ciucu.
Opțiunea nr. 2, cu Banda dedicată STB sau Pistă de Biciclete.
a. În primul rând, decizia pentru benzile dedicate STB aparține Primăriei Capitalei. Apoi, pe Uverturii circulă un singur autobuz. În acest moment, nu se justifică o bandă dedicată unui autobuz care circulă cu o frecvență între 6 și 20 de minute, în funcție de zi și interval orar.
b. Tot Primăria Capitalei decide și pentru pistele de biciclete, conform competenței legale. În prezent, municipalitatea lucrează la Masterplanul pentru biciclete. Ciucu spune că nu știe dacă PMB o să decidă să pună piste de biciclete pe Uverturii, pentru că este una din străzile foarte înguste:
Oricum nu știm ce vor decide, când vor decide și când vor proiecte și când vor executa acesta bandă.
c. „Ambele nu merg!”, spune Ciprian Ciucu. Comisia Tehnică de Circulație nu a aprobat niciodată și bandă STB și piste pentru biciclete pe același loc:
Nu știu daca e și o problemă de legislație, dar în București nu există așa ceva!
Colegii de la USR insistă pe una dintre cele 3 variante de mai sus, ca pretext să nu voteze acest proiect. Oricum, varianta c. nu este posibilă.
Opțiunea nr. 3, cu o bandă de circulație, cu două benzi pe sens în apropierea intersecțiilor (în prezent ocupate cu mașini) și parcări de-a lungul drumului acolo unde nu sunt intersecții dar există blocuri (și nevoie de parcări). Mașinile nu vor mai parcate pe trotuare în dreptul acelor blocuri.
Această opțiune nu este perfectă, dar în acest moment este cea optimă! Are marele avantaj că, dacă PMB va decide vreodată să facă bandă dedicată STB sau pistă de biciclete poate fi reconfigurată cu reamenajări minime, cu costuri foarte mici.
Acum judecați si dumneavostră! Am prezentat aceste argumente și eu, și specialiștii, într-o întâlnire dedicată acestui subiect.
Uverturii este o zonă foarte imporantă și nu trebuie să o lăsăm în halul acesta. Fac acest apel public la colegii de la USR să susțină acest proiect important. Nu este prima oară când blochează diferite proiecte extrem de utile, dar până acum nu am vorbit despre aceste lucruri, am pus parteneriatul nostru deasupra blocajelor din trecut. Au doi viceprimari, au avantaje, au access la putere, gestionează bugete importante și trebuie să se comporte responsabil, să facem lucrurile pe care le-am promis, a conchis Ciprian Ciucu.