Ciucu critică „iluzoriul” Tren Metropolitan ce ar trebui să circule în jurul Bucureștiului: Faraonic și scump, care ia călători de nicăieri și îi lasă oriunde

12 aug. 2022
6113 Afișari
Ciucu critică „iluzoriul” Tren Metropolitan ce ar trebui să circule în jurul Bucureștiului: Faraonic și scump, care ia călători de nicăieri și îi lasă oriunde
FOTO: Agerpres

Ciprian Ciucu, primarul de la Sectorul 6, se alătură criticilor la mega proiectul Trenului Metropolitan, pe care-l califică „prost fundamentat și nefezabil”. Din perspectiva unor specialiști în mobilitate urbană consultați de g4media.ro, proiectul inițiat de Nicușor Dan ar fi ineficient pentru locuitorii din București și Ilfov, întrucât trece prin zone nepopulate. Potrivit datelor oficiale transmise de TPBI, pentru Trenul Metropolitan s-a estimat o cerere zilnică de 82.000 de călătorii, iar costul său s-ar ridica la 962 milioane de euro.

Harta Trenului Metropolitan prezentată de Nicușor Dan în martie 2021.

Primarul Sectorului 6 Ciprian Ciucu spune astăzi că proiectul Trenului Metropolitan, pentru care nu s-a realizat PUZ – ceea ce arată, în perspectiva sa, cât de serioase sunt intențiile – este unul faraonic, fără cap și coadă, un vis cu trenuri urbane care iau călători de nicăieri și îi lasă niciunde.

În opinia lui Ciucu, altele sunt prioritățile Bucureștiului și Ilfovului: repararea liniilor de tramvai, investiții în transportul public de calitate și prioritizarea acestuia în trafic. ”Hai cu Prelungirea Ghencea, hai cu cele începute.”, spune primarul de la Sectorul 6, despre ritmul de dezvoltare pe care vrea să-l vadă în București.

”Chestiuni mai umane, mai urgente, mai utile, mai simple”, spune acesta.

”Oricum se bate pasul pe loc de doi ani, asa cum am spus că se va întâmpla încă de acum doi ani. Dacă cineva avea intenții seriose pe tema asta, măcar demara un PUZ. E prea târziu, prea putin. Just facts…

Nu s-a avansat cu nimic, bine ca nu am așteptat cu Parcul Liniei dupa iluzoriul tren urban și i-am dat înainte ca sa poată respira nițel și cartierul Militari. Decât sa vin cu scuze, mai bine cu rezultate.

Hai sa le facem pe cele realizabile si sa le facem intr-un orizont de timp decent. Hai cu Prelungirea Ghencea, hai cu cele începute.”, încheie Ciucu comentariul său la adresa Trenului metropolitan.

La începutul lunii august, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, îşi exprima încrederea ca în cursul anului viitor să fie dată în folosinţă linia de tren metropolitan – Gara de Nord – Pipera – Gara Obor.

Singurul tren metropolitan care circulă în inelul exterior al Bucureștiului este Gara de Nord – Otopeni, pus în circulație din decembrie 2020.

Tema Trenului Metropolitan al Bucureștiului, lansată de Nicușor Dan în 2021

Primarul a anunțat în martie 2021 acest proiect și a prezentat și care ar urma să fie cele nouă tronsoane:

”Vom avea în final 8 tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei:

Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest (primul tronson),

Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest – Progresul (al doilea tronson),

Gara de Vest – Stația Vasile Milea (al treilea tronson),

Gara de Nord – Chitila – Scroviștea (al patrulea tronson),

Gara Obor – Brănești – Islaz (al cincilea tronson),

Gara de Nord – Chiajna – Grădinari (al șaselea tronson),

Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea (al șaptelea tronson)

Gara de Nord – Săbăreni (al optulea tronson)”.

Nicușor Dan preciza că în realizarea acestora Primăria Capitalei va colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Județean Ilfov și cu primăriile mai multor localități învecinate Capitalei.

”E o investiție de mare anvergură, care va avea un impact pozitiv atât asupra mobilității în București și Ilfov, cât și asupra calității mediului”, spunea Nicușor Dan.

Îți mai recomandăm și:

 

Cookies