Ciucu acceptă invitația lui Ciolacu, dacă „nu e campanie electorală”. Primarul din S6 vine și cu o întrebare: Prioritizăm transportul în comun sau pe cel individual?

10 sept. 2024
757 afișări
Ciucu acceptă invitația lui Ciolacu, dacă „nu e campanie electorală”. Primarul din S6 vine și cu o întrebare: Prioritizăm transportul în comun sau pe cel individual?
Ciucu acceptă invitația lui Ciolacu, dacă „nu e campanie electorală”. Primarul din S6 vine și cu o întrebare: Prioritizăm transportul în comun sau pe cel individual? | Sursă foto: Ciprian Ciucu - Facebook

După ce Marcel Ciolacu a transmis că dorește să aibă o discuție pe tema traficului din Capitală, la care să ia parte primarul general, primarii celor 6 sectoare și anumiți miniștrii, Ciprian Ciucu a oferit răspunsul său la această invitație:

„Dacă e discuție pe bune, cu cărțile pe față, în care să ne corelăm viziunile și nu un moment de campanie electorală, particip.”

Edilul sectorului 6 a transmis și câteva punte de vedere în ceea ce privește discuția ce ar urma să fie purtată.

Ciucu acceptă invitația lui Ciolacu, dacă „nu e campanie electorală”

Cum de ieri cei mici s-au întors la școală, traficul din București a devenit coșmarul oricărui șofer. Pe lângă asta, nici vremea, care este rece în orele dimineții, nu îi încurajează pe oameni să meargă cu transportul public. Astfel, cozile kilometrice au acaparat rapid străzile și bulevardele Capitalei.

În acest context, premierul Marcel Ciolacu a anunțat că dorește să convoace în următoarele zile o ședință specială, unde va discuta cu:

  • Nicușor Dan
  • Cei 6 primari de sector,
  • Miniștrii de la Interne, Dezvoltare, Educație, Transporturi sau Energie.

Te-ar mai putea interesa și:

Luni seară, după ce a auzit în presă de această invitație, primarul din Sectorul 6, Ciprian Ciucu, a transmis că în situația în care această invitație este onestă își dorește să ia parte la o astfel de discuție:

Aflu din presa despre inițiativa premierului cum că ar dori o întâlnire cu primarii sectoarelor și cu cel general despre trafic.

Dacă e discuție pe bune, cu cărțile pe față, în care să ne corelăm viziunile și nu un moment de campanie electorală, particip.
Eu am mai participat în acești ani împreună cu alți primari de sectoare la întâlniri ținute aiurea și degeaba, pierderi de vreme, la nivel tehnic, cu diferiți directori de prin ministere. Poate o fi mai bine așa, să punem politica înainte și după aceea să discutăm tehnicalități.

Ce să facă politicienii, primul ministru, miniștrii de la transporturi, energie, educație, dezvoltare și interne și cu cei șapte primari (cei în funcție, sau aleși, asta nu e clar…)?

Cel mult să se pună de acord pe principii. Mai mult ar fi caduc. Soluții magice nu există. Soluții, de pe azi pe mâine, până la alegeri, nicidecum.

Tot în cadrul mesajului publicat pe rețelele de socializare, Ciprian Ciucu a ridicat și o întrebare care, după spusele lui, are scopul de a armoniza viziunile celor prezenți la discuție:

Prioritizăm transportul în comun și alternativ în raport cu cel cu auto individual, sau viceversa?

În situația în care cei aflați la conducere ar alege să investească resursele financiare ale statului în transportul public și alternativ, edilul din S6 consideră că banii ar trebui să meargă către cumpărarea de noi vehicule pentru STB, realizarea de benzi unice pentru mijloacele publice de transport și realizarea de piste de bicicletă:

Dacă răspunsul este că prioritizăm transportul în comun și pe cel alternativ, investim în flota de tramvaie, autobuze, metrou și neapărat în benzi DEDICATE STB și în piste de biciclete. Pietonalizăm zone centrale.

Pe de altă parte, dacă prioritatea ar fi transportul cu mașina personală, banii ar merge către alte investiții:

Dacă răspunsul este că investim în transportul cu auto individual, atunci dam banii pe poduri, pasaje, parcări, străpungeri și supralărgiri.

De asemenea, Ciucu a transmis și că nu crede în varianta în care s-ar putea investii în ambele, pentru ca banii nu sunt suficienți:

Dacă răspunsul este ca facem și una și alta, atunci suntem stupizi, nu se va face nimic, vom acționa disparat, fără proiecte integrate dar subfinanțate (banii nu ajung si pentru una și pentru alta) și, cel mai important, nu vom putea crea comportamente de mobilitate (cu transportul în comun și alternativ sau cu auto individual). Nu vom avea rezultate care sa fie măsurabile (de ex. câți oameni și-au schimbat comportamentul de mobilitate sau cu cat a scăzut timpul mediu de deplasare etc.). Va fi fix cum este acum.

„Ministrul educației nu ar ce să facă, ar veni degeaba”

Având în vedere „lista de invitați” propusă de Marcel Ciolacu, Ciprian Ciucu a transmis că nu vede ce aport ar putea avea ministrul Educației sau ministrul Energiei. În schimb, edilul susține participarea miniștrilor de Interne, al Transporturilor și al Dezvoltării.

Ministrul energiei, nu văd aici un alt rol decât să gândească programe de finanțare pe transport ecologic… Cu el m-aș vedea pe chestiuni la fel de importante cum ar fi termoficarea.

Ministrul educației nu ar ce să facă, ar veni degeaba. Problema sunt vizele de flotant, cu flotanți fictivi, care ne aglomerează școlile. Curtea Constituțională deja a decis ca nu poți prioritiza copiii cu reședință permanentă în raport cu cei cu viză de flotant, deci „case closed”.

În finalul mesajului, Ciucu a transmis:

Altfel, nu e o idee rea să ne mai vedem la față și să încercăm să ne armonizăm dacă noi suntem atât de fraieri și nu ne putem vedea singuri și este nevoie de alții, din afară, să ne strângă.

Ce voiam să spun mai sus și am fost poate prea lung și prea explicit: discuția e prea serioasă pentru a o trata superficial.

Cookies