Circulația pe benzi unice a mijloacelor de transport în comun (STB), o soluție pentru București? Vicepremiar: ”Abia ne-am obişnuit cu gardul tramvaiului”

31 ian. 2022
1053 Afișari
Circulația pe benzi unice a mijloacelor de transport în comun (STB), o soluție pentru București? Vicepremiar: ”Abia ne-am obişnuit cu gardul tramvaiului”

Bucureștenii care vor să trăiască într-un oraș cu aer curat ar renunța la mașinile personale pentru a-l obține. Dacă mijloacele de transport în comun ar avea un orar predictibil, ar circula mai repede, ar fi curate și nu ar polua la rândul lor.

Locuitorii Capitalei aleg în continuare confortul din autoturismul propriu, în loc să folosească mijloacele de transport în comun ale STB, chiar dacă traficul congestionat al orașului le spune că aglomerează și mai mult străzile. O dată la patru ani, când au loc alegerile, ei își pun speranța că un alt primar că va găsi soluția și-i va determina să urce în autobuzele STB.

Timpul mare de petrecut în staţie în așteptarea mijloacelor de transport în comun, dar şi cel petrecut blocat în trafic, plus lipsa de curăţenie şi uzura mijloacelor de transport în comun reprezintă principalele probleme cu care se confruntă Societatea de Transport Bucureşti (STB) şi implicit sunt şi motivele pentru care mulţi bucureşteni preferă să stea blocaţi în trafic, dar în propriile maşini, decât să apeleze la autobuze sau tramvaie.

Stelian Bujduveanu, viceprimar în Bucureşti: Nu putem avea un transport public eficient fără benzi unice şi o integrare la nivel de Bucureşti-Ilfov

Municipalitatea pare să știe răspunsul, însă este blocată când trebuie să-l aplice.

Pentru a fi eficient, un serviciu de transport public trebuie să aibă un grad de încărcare cât mai mare, însă acest lucru se întâmplă doar dacă acesta permite deplasarea într-un timp mai scurt, în timp ce în Bucureşti, din cauza lipsei benzilor unice pe cele mai multe dintre rute, nu se întâmplă, afirmă viceprimarul Stelian Bujduveanu.

Viceprimarul Capitalei dă ca exemplu comportamentul în trafic pe două benzi unice din centrul Capitalei, una funcțională, cea de pe B-dul Elisabeta, și cealaltă proastă, de pe B-dul Unirii.

„Singura soluţie ca autobuzele să poată circula fără probleme, fără a mai avea şi alte autovehicule pe banda lor şi ca cetăţeanul să aibă un timp de circulaţie mai mic şi serviciul să fie unul accesat de toată lumea – pentru că renunţi la maşină dacă faci 15 minute cu autobuzul versus o oră cu automobilul personal – este să imple­mentăm pe cât mai multe străzi sistemul implementat pe bdul Regina Elisabeta – banda reversibilă pe contrasens. Pe Regina Elisabeta avem o soluţie foarte bună, cu banda unică ce merge spre Universitate.

Opusul acestui sistem este soluţia de pe bdul Unirii, cu acele «popice» care delimitează banda autobuzului şi care este aglomerată de turisme. Din 2017 nu s-au mai dat amenzi obiective pentru intrat pe banda autobuzului de către poliţia locală, iar soluţia ar fi ca acestea să fie supravegheate de Poliţia Rutieră – ceea ce nu se poate.

Acele popice nu sunt estetice, creează o senzaţie de claustrofobie în trafic. Abia ne-am obişnuit cu gardul tramvaiului“, a explicat în cadrul emisiunii ZF Live Stelian Bujduveanu, viceprimar al municipiului Bucureşti.

El a subliniat că soluţia benzilor unice nu poate fi însă implementată la nivel de bulevarde.

Cookies