ȘTIRI

Cum îți alegi cea mai bună mașină pentru Bucureşti

Pentru o hotărâre cât mai corecta, cumpărătorul unei maşini în Bucureşti trebuie să ia în calcul drumurile pe care le va parcurge cu viitoarea maşină – dacă va face deplasări dese în afara oraşului sau va circula numai în oraş, pe distanţe scurte, cu excepţia concediilor, dat fiind că pentru fiecare dintre aceste întrebuinţări, maşina ideală este diferită. În cadrul acestui articol analiza doar situaţia în care doriţi să cumpăraţi o maşină ce va fi folosită preponderent pe străzile din Capitală.

Într-un oraş aglomerat precum Bucureştiul maşinile consumă cel mai mult combustibil, aşa că dacă maşina va fi folosită exclusiv în oraş, pentru mers la serviciu sau, în general, pe distanţe scurte, obiectivul principal al achiziţiei ar fi o maşină cu un consum cât mai mic.

În aglomeraţiile urbane contează mai puţin viteza maximă şi puterea maşinii, iar o maşină mai mică se strecoară mai uşor printre ambuteiajele din trafic. Astfel, dat fiind că în oraş nu este neapărată nevoie de o maşină spaţioasă, cu motor puternic, puteţi opta pentru o maşina de clasă mini, din ce în ce mai populară în Bucureşti. Facând rabat la spaţiu şi puterea motorului, se face o economie considerabila la preţul de achiziţie şi combustibil. O maşină cu un motor economic reduce şi taxele legate de emisii la minim, o economie considerabilă la înmatriculare.

Spre exemplu, cumpărătorii pot opta pentru gama C1 a celor de la Citroen, Toyota Aygo sau Peugeot 107, care reprezintă practic aceeaşi maşină, produsă împreună de cele trei companii. O altă variantă o reprezintă modelele Ford KA sau Fiat Panda, cel mai bine-vândută maşină de clasă mini din Europa.

 

În ultimele luni, concurenţa pe piaţa modelelor mini a crescut, iar grupul Volkswagen a încercat să îşi crească cota de piaţă lansând modelul Up, înlocuitorul vechiului Lupo în segmentul mini. Pe acest model este bazată şi Skoda Citigo, o clonă mai puţin pretenţioasă a lui UP. Volkswagen UP este disponibil la un preţ de la 8.300 de euro pentru versiunea în 3 uşi şi 8.500 de euro pentru versiunea în 5 uşi, iar Skoda Citigo, lansată cu doar o lună în urmă, pleacă de la un preţ de 8.000 de euro. 

 

Totuşi, dacă aveţi nevoie de mai mult spaţiu, puteţi opta, la un preţ puţin mai mare, pentru o maşina din clasa mică (Opel Corsa, Ford Fiesta, Volkswagen Polo, etc), care oferă un spaţiu ceva mai mare decât un automobil din clasa mini, la un consum mai mic decât o maşina din clasa compactă sau limuzină.

 

Dacă sunteţi în căutarea unei maşini mai sofisticate există şi varianta premium, definită de maşini precum Mini Cooper, Fiat 500 sau Citroen DS3 ce oferă mai multe facilităţi ce ţin de personalizarea maşinii 

Benzină sau motorină

 

Dacă vrei să foloseşti maşina în principal în oraş, pentru drumuri medii şi scurte, parcurgând maxim 15.000 de kilometri într-un an, e de preferat să optezi pentru un motor pe benzină. Motoarele pe benzină accelereză mai rapid, teoretic, lucru avantajos când distanţele de deplasare sunt scurte. De asemenea, maşinile cu motor pe benzină au un preţ mai mic faţă de cele pe motorină, iar costurile de întreţinere sunt de asemenea mai mici. Un alt avantaj al motoarelor pe benzină într-un oraş aglomerat este fiabilitatea mai mare, potrivit statisticlor mecanicilor şi service-urilor auto. 

Consumul este principalul dezavantaj al motoarelor pe benzină, în comparaţia cu cele cu propulsoare diesel, acesta depinzând foarte mult de stilul de condus al fiecăruia. Totuşi, în cazul în care şoferul viitoarei maşini nu îşi propune să circule peste 15.000 de km pe an, în medie, economia făcută pe urma consumului redus nu depăşeşte costurile mai mari de întreţinere. După această limita, motorul diesel devine o variantă demnă de luat în calcul, mai ales la motoare cu o cilindree mai mare. Totuşi, motorul pe motorină este în continuare văzut de specialişti ca un “intrus” pe străzile unui oraş mare precum Bucureştiul.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button