Ciolacu (PSD) ia partea Metrorex și cere compensarea prețurilor la energie. În criza de la Metrou, angajații se plângeau că sunt cei mai mari plătitori din București la energie

06 sept. 2022
243 afișări
Ciolacu (PSD) ia partea Metrorex și cere compensarea prețurilor la energie. În criza de la Metrou, angajații se plângeau că sunt cei mai mari plătitori din București la energie
Agerpres

Marcel Ciolacu a anunţat, marţi, că serviciile publice, bisericile şi Metrorex trebuie să beneficieze de plafonarea şi compensarea preţurilor la energie, fapt pentru care va propune, în Parlament, amendarea ordonanţei aprobată zilele trecute de Guvern, transmite Agerpres.

„Sunt ferm convins că vom face amendamente şi discuţii în coaliţie. Instituţiile de cult nu au fost prinse, bisericile, ceea ce este o eroare. Sunt ferm convins că atât colegii mei, cât şi colegii din coaliţie vom completa ordonanţa. Serviciile publice – iarăşi a fost o scăpare majoră. Ar duce la o creştere a preţurilor în progresie la preţul apei pentru că majoritatea apei vine prin pompare”, a declarat Marcel Ciolacu.

„Trebuie să vedem impactul la Ministerul Finanţelor. Indiferent cât de mult ar trebui să suporte bugetul, nu putem lăsa la o escaladare a preţurilor la serviciile publice. Este şi Metrorex care primeşte o subvenţie de la statul român, prin Ministerul Transporturilor, adică ne furăm singuri căciula. Creşte subvenţia, mai bine intervii tu stat şi vezi cum faci cu preţul la energie”, a adăugat acesta.

Liderul PSD a dat şi exemplul serviciilor publice de transport cu troleibuze şi tramvaie care trebuie să beneficieze de prevederile ordonanţei şi a subliniat că amendarea acesteia reprezintă o prioritate a actualei sesiuni parlamentare.

”Metrorex, cel mai mare consumator de energie electrică din București”

În august, în plină criză de la metrou, sindicaliştii spuneau că Metrorex este cel mai mare consumator de energie electrică din Bucureşti şi, cu toate astea, nu beneficiază de un preţ special ţinând cont de caracterul social al transportului public pe care metroul îl prestează.

„Mai grav, faţă de anul 2020 preţul pe care îl plăteşte Metrorex pe MWh a crescut de la 400 de lei la 2.400 de lei începând cu 1 august 2022. Adică aproape de 8 ori. Fără energie electrică roata nu se învârte. Se discută despre trecerea metroului la Primăria Capitalei. Ideea nu e nouă, însă ne întrebăm cu ce bani o să ţină Primăria Generală metroul? O precizare: în Capitala Europeană, Bruxelles, metroul are 3 surse de finanţare: bugetul de stat, bugetul regiunii şi bugetul oraşului Bruxelles. Este şi normal, căci în acest oraş se regăsesc marile instituţii europene, naţionale, iar regiunea Bruxelles este aducătoare de venituri importante în PIB”, se afirma în comunicatul-replică pentru ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Reprezentanţii USLM precizau că „datoriile Metrorex sunt datorii generate de activitatea de investiţii dictată de Guvern”.

„Activitatea de exploatare nu a generat datorii istorice, iar în această zonă subfinanţarea este cauză majoră a riscurilor, având în vedere că în ultimii 10 ani această activitate a primit între 38% şi 73% din necesarul solicitat anual. Cu toate acestea roata se învârte. Cu toate acestea nu au fost incidente majore în activitate, pentru că noi, salariaţii metroului, am făcut tot ce a fost posibil pentru ca metroul să circule. USLM consideră necesar ca activitatea de transport public de călători, cu specific feroviar să se desfăşoare cu respectarea instrucţiilor de serviciu şi a procedurilor de lucru pentru eliminarea riscurilor şi a pericolelor încetării activităţi şi pentru ca publicul călător sa fie transportat în condiţii de siguranţă şi confort. Pentru ca acest lucru să se întâmple este nevoie de finanţare”, susţin sindicaliştii.

Într-o declarație controversată, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că s-a săturat ca disconfortul pe care îl au bucureştenii la metrou să fie folosit ca un mijloc de presiune asupra Guvernului, pentru a astupa anumite găuri de la Metrorex.

Îți mai recomandăm și:

 

 

Cookies