CINE va construi o porţiune din Autostrada A0 din sudul Capitalei. Anunţul CNAIR

de:
05 mai 2018
1 Afișari
CINE va construi o porţiune din Autostrada A0 din sudul Capitalei. Anunţul CNAIR

Potrivit CNAIR, ofertantul desemnat câștigător este compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, cu preţul de circa 830,7 milioane lei, fără TVA.

Autostrada de Centură Sud va fi un proiect nou, diferit de actuala centură sud, și va lega autostrăzile A1 și A2.

Săptămâna trecută, CNAIR a anunțat și câștigătorul desemnat pentru proiectarea și execuția lotului 3 (de aproximativ 18 km), și anume Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Artera Proiect SRL
Autostrada de Centură (A0) Sud – parte a inelului II de centură după cum mai este cunoscut – ar urma să aibă o lungime de 52 de kilometri, iar Compania de Autostrăzi estima în vara lui 2017 că lucrările de proiectare și execuția vor costa circa 580 de milioane de euro și vor dura 3 ani și jumătate de la semnarea contractului.

Actuala Șosea de Centură a Capitalei e modernizată doar pe 20 din 72 de km. Pe lângă unele proiecte demarate cu greu, după ani de blocaje și proiecte subfinanțate, autoritățile de la drumuri nu au o strategie coerentă pentru cel mai aglomerat drum din țară.

„CNAIR SA a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului de proiectare și de execuție a lotului 1 al Autostrăzii de Centură București, care va avea o lungime de aproape 17 km ( Sectorul 1, Km 52+070 – Km 52+770, aferent Centurii Nord și Sectorul 2, Km 52+770 – Km 69+000, aferent Centurii Sud).

Ofertantul desemnat câștigător este Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS din TURCIA, cu preţul de 830.679.662,15 lei, fără TVA și cu un punctaj total de 98,25 puncte, din care 60 puncte pentru componenta financiară și 38,25 puncte pentru componenta tehnică.

Reamintim că în data de 26 aprilie, Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Artera Proiect SRL, a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii de Centură București, un punctaj total de 96,28 puncte, din care 58,03 puncte pentru componenta financiară și 38,25 puncte pentru componenta tehnică”, informează CNAIR într-un comunicat de presă.

Construcția și proiectarea lotului 3, cu o lungime de aproximativ 18 km, se ridică la suma de 882.363.613,61 lei, fără TVA.

Contractul de achiziție publică pentru Loturile 1 și 3 ale Autostrăzii de Centură București vor putea fi semnate după soluționarea tuturor contestațiilor ori plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Oferta pentru ultimul lot al acestui proiect se află în faza finală de evaluare, urmând ca săptămâna viitoare să fie anununțat câstigătorul.

Cele trei loturi ale Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului București vor avea o lungime însumată de aproximativ 52 de km și după ce vor fi finalizate vor face face legătura între A1 și A2.

În valoare de aproximativ 580 de milioane de euro, întregul proiect va permite descongestionarea circulației în zona de Sud a Bucureștiului și va asigura traficul rutier de tranzit pe segmentul românesc al coridorul 4 Pan- European.

Proiectarea fiecărui lot al acestui Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului București, va dura 12 luni, iar execuția 30 de luni, după atribuirea contractelor.

Acest proiect, similar soluțiilor aplicate în zona marilor metropole europene, face parte din Master Planul General de Transport și urmează să fie finanțat prin POIM 2014-2020.

Autostrada A0 – noua centură pentru București

„Aceasta ar asigura legături la nivel standard de autostradă între autostrăzile A1, A2 și A3, precum și o legătură pe autostradă pentru traficul nord-sud care utilizeaza DN5 și pentru toate directiile de circulație”, se arăta într-un document BEI obținut de HotNews.ro.

Potrivit autorităților, realizarea A0 pe toată întregimea inelului va elibera intersecția centurii de nord cu DN1 și ar permite un trafic suplimentar asociat dezvoltării zonei Magurele în Sectorul de SV. Planurile prevăd construirea unei autostrăzi de centură A0 atât pe nord, cât și pe sud

„Pentru momentul implementarii complete a intregii scheme, se poate anticipa că Drumul de Centură existent va funcționa ca un bulevard interior, pentru colectarea și redistribuirea traficului în limitele Bucureștiului. Drumul nou orbital ar avea o funcție mai regională și națională. Se poate aștepta ca tandemul celor două să ofere o capacitate de trafic pe termen lung care ar contribui foarte mult la dezvoltarea judetului Iflov”, se mai arăta în document.

Cookies