Cine executa săpăturile de pe Șos. Fundeni unde a căzut mașina Jandarmeriei. Accidentul, la șase ani de la moartea lui Gigină

Cine executa săpăturile de pe Șos. Fundeni unde a căzut mașina Jandarmeriei. Accidentul, la șase ani de la moartea lui Gigină
Cine executa săpăturile de pe Șos. Fundeni unde a căzut mașina Jandarmeriei. Accidentul, la șase ani de la moartea lui Gigină

UPDATE, precizările făcute de reprezentanții E-Distribuție Muntenia.

„Lucrările la care face referire articolul vizează modernizarea rețelei de distribuție a energiei în București, printr-un proiect la cheie realizat în baza contractului de achizitie publică cu un operator economic si a avizelor si autorizatiei de construire acordate de autorități. Proiectul prevede cresterea capacitățiii de transport a liniei de înaltă tensiune, pentru sporirea gradului de sigurantă în alimentarea cu energie electrică a consumatorilor din zona de Nord a Capitalei. E-Distribuție Muntenia a prevăzut în contract și a luat toate măsurile pentru notificarea contractorului cu privire la semnalizarea corectă și responsabilă pe toată zona de lucru a șantierului.”, a transmis E-Distribuție Muntenia.

O mașină a Jandarmeriei a căzut, luni, aproape de tot într-o groapă săpată pe prima bandă de pe Șoseaua Fundeni unde se executau lucrări la rețeaua de cabluri a Enel. Cazul este acum anchetat penal, întrucât, din constatările Brigăzii Rutiere, săpăturile nu erau semnalizate corect. Imediat după accident, reprezentanții Jandarmeriei au afirmat că mașina a ajuns în șanț din cauza condițiilor meteo. Accidentul nu s-a soldat cu victime, jandarmii au ieșit singuri pe geam din automobilul pe care apoi l-au acoperit cu o prelată.

Reprezentantul Brigăzii Rutiere a declarat presei, la locul accidentului, că s-a constatat că au existat probleme în semnalizarea lucrării. El a explicat că orice lucrare se semnalizează cu cel puțin 10 metri înainte având montate indicatoarele rutiere temporare – ocolire, drum în lucru, limitare de viteză 30 km/oră și balize.

De altfel, din imaginile surprinse la fața locului se vede că pe partea dinspre banda a doua nu existau elemente de semnalizare, care să separe zona de șantier de restul șoselei.

Brigada Rutieră a anunțat că firma a fost amendată în urmă cu o săptămână, în 23 noiembrie, cu 3.045 de lei tot pentru nesemnalizarea corespunzătoare.

„Lucrările sunt executate de Montaj Electric pentru Enel, lucrare edilitară autorizată”, a declarat pentru b365.ro directorul Administrației Străzilor București, Marian Bârgău.

Cum s-a produs accidentul de pe Șoseaua Fundeni

Brigada Rutieră a fost sesizată în legătură cu producerea accidentului printr-un apel la 112, în jurul orei 10.00.

Din primele date, șoferul unei autospeciale aparținând unei unități a Jandarmeriei ar fi pătruns într-o zonă în care se efectuează lucrări în partea carosabilă. În urma accidentului au rezultat doar pagube materiale.

Conducătorul autospecialei a fost testat cu aparatul alcooltest, rezultatul fiind 0. În cauză a fost întocmit dosar penal pentru efectuare de lucrări neautorizate în zona drumului public, conform art. 341 alin. 4 din Codul Penal.

În urmă cu o săptămână, Brigada Rutieră l-a mai sancționat contravențional pe executantul lucrării, pentru nesemnalizarea corespunzătoare a acesteia.

Un șofer care trecea prin zonă la momentul accidentului i-a filmat pe jandarmii care ieșeau din mașină, pe geam. Jandarmii erau în misiune și ar fi urmat să ajungă la Dobroiești, Ilfov.

Cazul Gigină, peste 6 ani de la moartea polițistului într-o groapă nesemnalizată corespunzător

În urmă cu 6 ani, polițistul Bogdan Gigină murea în condiții tragice, după ce a intrat cu motocicleta într-o groapă săpată în carosabil pe strada Stirbei Vodă din Capitală.

Foto: Imagine după tragedia de pe Str Stibei Vodă, publicată de Adevărul
Foto: Imagine după tragedia de pe Str Stibei Vodă, publicată de Adevărul

La momentul producerii accidentului, victima Gigină Bogdan-Cosmin, în vârstă de 28 de ani, făcea parte dintr-un dispozitiv de însoţire a ministrului Oprea Gabriel, care preceda în trafic autoturismul în care se afla ministrul.

Gabriel Oprea, ministru de Interne la acea dată, se deplasa către locuinţa sa și nu se afla într-o misiune specială.

Conform DNA, accidentul rutier care a determinat decesul poliţistului Gigină s-a produs ca urmare a nerespectării de către Gabriel Oprea, Petre Mazilu şi General MPM Impex SRL (patronul și firma care executa lucrările de pe Știrbei Vodă – n.r) a dispoziţiilor legale şi a măsurilor de prevedere pentru exercitarea unor activităţi – activitatea de însoţire a ministrului de către poliţişti rutieri în cazul lui Oprea, respectiv activitatea de realizare a unor lucrări în carosabil în cazul firmei şi administratorului acesteia.

„Referitor la inculpaţii Mazilu Petre şi General MPM Impex SRL, a rezultat că aceştia, cu încălcarea dispoziţiilor legale privind executarea semnalizării rutiere, nu au luat măsuri pentru instruirea angajaţilor cu privire la modalitatea corectă de realizare a semnalizării rutiere aferente lucrărilor executate pe partea carosabilă şi au pus la dispoziţia angajaţilor semne rutiere realizate artizanal, neconforme standardelor de siguranţă, faptă care a avut ca urmare realizarea total necorespunzătoare a semnalizării rutiere aferente unei lucrări executate pe strada Ştirbei Vodă din Bucureşti, în zona în care s-a produs accidentul”, mai susţineau procurorii.

Procesul în care fostul ministru de Interne Gabriel Oprea și patronul firmei care realiza lucrările în legătură cu accidentul rutier care a dus la moartea poliţistului Bogdan Gigină, în octombrie 2015, este după 6 ani la început.