Dacă mergeți pe Centura Capitalei, undeva în zona A1 – Chitila veți descoperi o stranie pasarelă pietonală cu un scop greu de identificat: scările te coboară, practic, într-un nicăieri cu bălării, fiindcă trotuare nu există. Pe unul dintre sensuri, e drept, te lasă la doi pași de calea ferată; nu că ar fi acesta un lucru folositor, mai degrabă dimpotrivă, dar ca idee.
Ceea ce este realmente periculos este brutalitatea cu care dispare banda 1, pentru că picioarele podului-pasarelă au fost montate efectiv pe carosabil. Iar îngustarea nu este semnalizată.
Imaginile cu pasarela de pe DNCB care duce de niciunde spre nicăieri au fost publicate, în comunitatea sa de pe Facebook, de Asociația “România fără Gropi.” Au fost piublicate cu această descriere.
Au făcut, dar au și luat. Luat din bandă. Siguranța rutieră și CNAIR = două drepte paralele. Din ciclul «Strategia Națională de Omorât Românii»
Mai mult: la unul dintre capetel, treptele nici nu au mai fost montate, atrage atenția, cu tot cu argument foto, un alt membru comunității „România fătă Gropi”: „A se observa ca treptele nu au mai fost puse iar pasarela are câteva luni.”⬇️
Poliția Rutieră Ilfov, citată de News.ro, a cerut refacerea porțiunii din Centura Capitalei şi semnalizarea corespunzătoare:
Poliţiştii Serviciului Rutier Ilfov s-au sesizat din oficiu încă din data de 13 ianuarie a.c., cu privire la faptul că în zona respectivă sunt deficiente privind sistematizarea şi semnalizarea rutieră, generate de executarea lucrărilor efectuate pentru amplasarea pasarelei pietonale respective. În acest context, poliţiştii Serviciului Rutier Ilfov au solicitat administratorului drumului, respectiv Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Bucureşti şi executantului lucrării, dispunerea de măsuri, pentru refacerea elementelor geometrice ale drumului (lăţimea benzilor de circulaţie), în zona afectată de lucrări.
Poliţiştii au mai cerut ca, până la refacerea acelui segmenty din DNCB, semnalizarea rutieră să fie refăcută și completată, atât cea orizontală, cât şi pe verticală, astfel încât șoferii să fie avertizați din timp că, pe fiecare sens, o bandă de circulație de pe Centura Capitalei urmează să dispară brusc.
La rândul său, CNAIR spune că situația va fi remediată de urgență de către DRDP București. Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al companiei a declarat, pentru Hotnews, că axul drumul va fi mutat:
„Șoseaua de centură cu patru benzi se înscrie conform proiectelor între pilonii pasarelei, dar cine a pus acum parapetul și cine a trasat marcajele în trecut nu a stabilit cum trebuie axul drumului.
Alin Șerbănescu susține că pasarela dubioasă și periculoasă de pe Centura Capitalei a apărut așa cum o vedem din cauză că două proiecte distincte „nu s-au corelat”. Ar fi vorba despre proiectul de modernizare și lărgire a Centurii Bucureşti și cel de amplasare a unor pasarele pietonale. Amândouă proiectele sunt realizate de aceeaşi firmă – Maxi Design , dar sunt implementate de constructori diferiți.