Chinezii vor să investească în Autostrada Suspendată, șoseaua de 1,5 miliarde euro

de:
11 sept. 2012
0 Afișari
Chinezii vor să investească în Autostrada Suspendată, șoseaua de 1,5 miliarde euro

Primarul General, Sorin Oprescu, s-a intalnit astazi, la sediul Primariei Municipiului Bucuresti, cu reprezentantii firmei de constructii China Communication Constructions Company Limited, delegatie condusa de Song Debin, senior manager al CCCC International.

Intalnirea a avut ca scop prezentarea proiectului „Inchidere Inelul Median de circulatie la Zona Nord-Autostrada Urbana-tronson Lacul Morii- Soseaua Colentina”, in forma finala aprobata de Consiliul General al Muncipiului Bucuresti, precum si identificarea solutiilor optime de finantare, informează Primăria Capitalei, într-un comunicat remis B365.ro.

Primarul General a aratat ca Municipalitatea este interesata sa demareze aceasta lucrare complexa in parteneriat public privat, in asa fel incat Bucurestiul sa dispuna, cat mai curand, de infrastructura moderna iar partenerii sa-si recupereze investitia in conditii optime.

Acest proiect este unul foarte important pentru noi si, dupa multe dificultati, acum avem si acordul Consiliului General. Tocmai din acest motiv imi doresc sa fie o investitie de succes, intr-o colaborare de succes. Este foarte important pentru Bucuresti sa atraga finantari in proiecte concrete, asa cum este acesta. Nu doresc sa pierdem timpul si vreau sa fim cat mai pragmatici, in asa fel incat sa inauguram impreuna acest proiect. Va multumesc pentru ca, in ciuda faptului ca a durat atat de mult, sunteti la fel de interesati de realizarea lui„, a precizat Primarul Capitalei.
Primarul General a subliniat si ca ”prezenta reprezentantilor bancii care au disponibilitatea de a finanta acest proiect, China Development Bank, reprezinta o dovada de seriozitate a partenerilor prezenti astazi la intalnire”.

La randul sau, Song Debin a aratat ca ”China Communication Constructions Company Limited este interesata de finantarea acestui proiect de o lunga perioada de timp. Avand in vedere acest lucru, ne dorim sa concretizam aceasta investitie. Avem experienta bogata in privinta proiectelor realizate in parteneriat public privat si avem si sprijinul Guvernului Chinez si al bancilor”. Acesta a mentionat si ca, in luna aprilie, in China, s-a decis acordarea mai multor credite pentru dezvoltarea Europei Centrale si de Est, 10 firme de stat fiind invitate pentru a discuta aceasta colaborare, printre care si CCCC Limited.
Astfel, specialistii prezenti la intalnire, reprezentantii directiilor de specialitate din cadrul PMB, arhitectii care au contribuit la realizarea proiectului, precum si juristii specializati in acest domeniu au prezentat delegatiei chineze  proiectul in integralitatea sa, detaliile tehnice, estimarile financiare privind realizarea proiectului precum si aspectele juridice referitoare la prevederile legislatiei romane cu privire la investitiile realizate in parteneriat public privat.
La finalul intalnirii, managerul CCCC International, Song Debin, a anuntat ca a fost deja initiata procedura de analiza a documentatiei primite, urmand a transmite Primariei Municipiului Bucuresti propunerea China Communication Constructions Company Limited privind realizarea proiectului „Inchidere Inelul Median de circulatie la Zona Nord-Autostrada Urbana-tronson Lacul Morii- Soseaua Colentina”.

China Communication Constructions Company Limited este una dintre companiile de top in domeniul design-ului si constructiei de autostrazi si poduri, cu 81 de filiale in 70 de tari.

Tunel de trei ori mai scump decât Pasajul Basarab

Autostrada suspendată este cel mai scump proiect din istoria Capitalei. Conform documentului prezentat executivului Capitalei, costul total al lucrării va fi de 6,83 miliarde lei, adică de 1,570 miliarde euro. „Finanţarea se va asigura din alocări bugetare sau/şi din alte fonduri legal constituite”, se precizează în studiul de fezabilitate.

Din această sumă, 228 milioane de euro vor fi alocaţi pentru obţinerea terenului, iar pentru proiectare şi asistenţă tehnică vor fi alocaţi un milion de euro. Cea mai costisitoare lucrare de pe traseul închiderii Inelului Median al Capitalei, cunoscută şi ca autostrada suspendată, o reprezintă tunelul pe sub Parcul Herăstrău, prezent în Studiu sub denumirea de Obiectiv Poligrafiei-Aerogării. Tunelul va costa 603 milioane euro, adică de trei ori costul Pasajului Basarab. Practic, se vor construi două tuneluri, câte unul pe fiecare sens. Lungimea acestora va fi de aproximativ doi kilometri (mai puţin cel sudic). Tunelurile vor ajunge până la o adâncime maximă de 25 metri şi vor fi construite pe sub magistrala de metrou ce urmează a fi construită în zonă.

Alte lucrări costisitoare incluse în proiect sunt: nodul Petricani, unde vor fi construite două tuneluri unul deasupra altuia, pe direcţii diferite de mers, la preţul de 129 milioane euro; Pasajul suprateran Giuleşti – Chitila, care va costa 76 milioane de euro şi Nodul de la Avionului, care va costa 37 de milioane de euro. Lungimea totală a proiectului este de 13,150 kilometri, cu o structură rutieră pe inelul median de 52.300 m2. Arterele colectoare vor avea şi ele o suprafaţă de 44.260 m2.

 

Cookies