Vineri au fost depuse candidaturile la licitația pentru proiectarea și execuția structurii de rezistență a magistralei M6 de metrou, segmentul Tokyo – Aeroport Henri Coandă, anunță Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a anunțat că au fost depuse candidaturile pentru metroul de la Otopeni, segmentul Tokyo – Aeroport Henri Coandă.
Irinel Ionel Scrioșteanu a mai spus că în data de 2 octombrie 2021, în ședința de Guvern, a fost deblocat proiectul magistralei M6, care leagă partea de sud de partea de nord a Bucureștiului și Ilfov, iar în data de 19 octombrie 2021 a fost lansată licitația pentru proiect. Iată că a venit momentul pentru prima etapă de selecție a candidaturilor, pentru că vineri, ora 15:00, a fost data limită pentru depunerea acestora.
Astfel, la licitația pentru magistrala M6 s-au înscris:
Documentele vor fi analizate pentru calificare în perioada următoare. După ce candidații se vor califica, în etapa a doua, vor putea fi depuse atât ofertele tehnice, cât și cele financiare.
Lotul 1.2 (segmentul Tokyo – Aeroport Henri Coandă) are o lungime de 7,6 kilometri și este cuprins din 6 stații: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.
Contractul are o valoare de 2,38 miliarde de lei (fără TVA).
Magistrala de metrou M6 reprezintă prima linie de transport public de mare capacitate, care realizează legătura între zona de nord și sud a Capitalei, fiind prima magistrală care leagă direct Bucureștiul de localitățile din județul Ilfov (Otopeni – București -Jilava).
M6 este o parte din magistrala de metrou M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu. Prin implementarea proiectelor pentru M4 și M6 se va asigura funcționalitatea completă a acestei investiții, iar bucureștenii din partea de sud a orașului vor avea acces direct în zonele din nord, a mai declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu într-o postare pe Facebook.