CFR vrea să redeschidă circulația feroviară pe ruta directă București-Giurgiu Nord. Când ar urma să fie gata lucrările

05 iul. 2022
2802 Afișari
CFR vrea să redeschidă circulația feroviară pe ruta directă București-Giurgiu Nord. Când ar urma să fie gata lucrările
CFR vrea să redeschidă circulația feroviară pe ruta directă București-Giurgiu Nord. Când ar urma să fie gata lucrările. Sursa foto: Facebook/ CFR Infrastructura

CFR Infrastructură anunță că se realizează lucrări de modernizare și reconstrucție, iar scopul este acela de a redeschide circulația feroviară pe ruta directă București-Giurgiu Nord. Proiectarea este realizată 100%, dar stadiul execuției lucrărilor este de 27%.

Redeschiderea circulației feroviare pe ruta directă București-Giurgiu Nord

CFR Infrastructură a anunțat marți, 5 iulie 2022, lucrări pentru reconstrucția Podului CF Grădiștea și lucrări pentru modernizarea liniei între Vidra și Comana (Lotul I).

Scopul acestor lucrări: redeschiderea circulației feroviare pe ruta directă București – Giurgiu Nord. Acest lucru se poate realiza prin modernizarea liniei de cale ferată între stațiile Vidra și Comana, reconstrucția Podului de la Grădiștea, dar și prin lucrări conexe pe linia CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontierǎ (97,1 km).

Ce include proiectul

Stadiul lucrărilor în prezent:

  • proiectare – 100%,
  • execuție – 27%.

Proiectul cuprinde poduri, podeţe, lucrări de artă, construcţii civile noi în staţiile Grădiştea şi Comana, completarea uni instalaţii şi echipamentede semnalizare feroviară, telecomunicaţii feroviare şi de informare a publicului călător (audio şi video) în toate staţiile şi haltele aflate pe traseu.

Termenul de finalizare

Finanțarea este făcută din fonduri externe nerambursabile, iar termenul de finalizare este până în anul 2023.

Totodată, aceste lucrări includ și înlocuirea traverselor, schimbarea prinderilor șină- traverse, înlocuirea și/sau completarea componentelor aparatelor de cale, completare piatră spartă, înlocuirea dalelor elastice sau de beton de la trecerile la nivel, curățarea şanţurilor şi rigolelor din lungul liniei, dar şi curățarea (igienizarea) clădirilor de călători şi a celor tehnice din toate staţiile şi haltele de pe traseu prin realizarea de reparaţii acoperişuri, zugrăveli interioare şi exterioare, dotarea cu aparate individuale de climatizare, completare/înlocuire ferestre/tâmplării interioare şi exterioare, reparaţii la instalaţiile interioare.

Trenurile vor trece chiar prin Parcul Natural Comana care este arie protejată. CFR Infrastructură anunță că vor fi construite 10 subtraversări pentru mamiferele mici şi 89 de structuri de trecere (pe suprastructura căii) pentru amfibieni și pentru reptile.

Cookies