ÎN BUCUREȘTI

CFR pregătește modernizarea liniilor de cale ferată din București și împrejurimi. Licitație de zeci de milioane

Compania națională de cale ferată CFR SA pregătește în perioada următoare modernizarea liniilor de cale ferată din București și împrejurimi. Astfel, a fost demarată o licitație de peste 22.5 de milioane doar pentru studiul de fezabilitate ce ar trebui să dureze vreo doi ani. Când va fi gata proiectul propriu-zis încă nu știm.

CFR a lansat recent o licitaţie deschisă, de 22.53 milioane lei, cu privire la elaborarea unui studiu de fezabilitate ce ar urma să fie folosit pentru modernizarea liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București, lung de 605,7 km.

CFR modernizează centura ferorivară a Bucureștiului

Astfel, sunt vizate trei zone distincte din Capitală sau împrejurimi și anume Complexul Feroviar București Nord, cu Gara de Nord și liniile aferente în lungime de 156,055 km, Inelul Feroviar al Municipiului București, din jurul Capitalei, lung de 316,323 km și conexiunile cu Inelul Feroviar București, în lungime de 133,348 km. De ani de zile se pregătește această modernizare, însă acesta este practic primul pas în realizarea ei, studiul de fezabilitate.

Complexului Feroviar București Nord, vizat în mod special

CFR spune că va oferi o atenție specială Complexului Feroviar București Nord, care deservește cea mai mare parte a traficului feroviar actual.

Restul infrastructurii feroviare va fi, de asemenea, analizată pentru a identifica cererea potențială de trafic și funcționalitățile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar București etc.) pentru fiecare linie/stație care face parte din Nodul Feroviar București, precum și strategia optimă de funcționare și exploatare a rețelei feroviare a Complexului Feroviar București, atât pentru trenurile de pasageri, cât și pentru cele de marfă, mai transmite compania.

Ce spune CFR

Modernizarea infrastructurii feroviare și implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar București vor reduce considerabil durata de traversare a Centurii Feroviare a Bucureștiului, asigurând un timp de parcurs mult mai redus și fără opriri pentru transportul de marfă, precum și un volum de mărfuri crescut, comparativ cu situația actuală. Gara de Nord trebuie să devină astfel polul intermodal principal al Municipiului Bucureşti şi al Județului Ilfov (principala zonă de influență).

Care sunt obiectivele modernizării transportului feroviar din București

Potrivit documentului licitației, obiectivele specifice ale investiției pentru care se cere un studiu de fezabilitate sunt îmbunătățirea condițiilor de călătorie și de siguranță a circulației feroviare la nivelul Complexului Feroviar București, eficientizarea managementul traficului pentru transportul de mărfuri la nivelul rețelei feroviare naționale, prezentarea unei alternative competitive pentru transportul urban între diferitele zone ale regiunii București-Ilfov și nu în ultimul rând, decongestionarea traficului rutier în Municipul București și implicit reducerea factorului poluant.

Cât costă distracția

Conform CFR, valoarea estimată a contractului este de 22.537.410,05 RON fără TVA. Sursa de finantare este asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă. Restul sumei va fi suportat de la Bugetul de Stat. Conform proiectului, durata contractului este de 21 de luni.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button