Centura de 72 de kilometri a Capitalei va fi modernizată cel mai devreme în 2018

de:
22 oct. 2014
0 Afișari
Centura de 72 de kilometri a Capitalei va fi modernizată cel mai devreme în 2018

Până în prezent, doar 20 din cei 72 de kilometri ai centurii arată a şosea care înconjoară o capitală europeană, în timp ce alţi aproape 20 de kilometri situaţi în nord vor fi modernizaţi până la finalul anului viitor, sau cel puţin acesta este angajamentul CNADNR. Partea de sud a centurii, ce măsoară peste 30 de kilometri, va mai aştepta însă peste trei ani până să fie extinsă la patru benzi, anunţă Ziarul Financiar.

Şoseaua de centură a Capitalei este unul dintre cele mai tergiversate proiecte rutiere majore din România, modernizarea şi extinderea la 4 benzi a acesteia fiind adusă în discuţie încă din 2005, cu doi ani înainte de aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, statul estima că va cheltui circa 530 de milioane de euro pentru reabilitarea şoselei.

Problema Centurii Capitalei, unde traficul comercial este extrem de intens, este cu atât mai mare şi frustrantă pentru şoferi cu cât alte capitale din regiune au deja centuri la standard de autostradă, aşa cum este cazul Budapestei, unde autostrada M0 încercuieşte oraşul, conectându-l cu celelalte 7 autostrăzi ale ţării. În acelaşi timp, Bucureştiul are doar un tronson de circa 20 de kilometri, între Chitila, în dreptul DN 7, şi Voluntari, în dreptul DN 2, care este reabilitat şi lărgit la 4 benzi de circulaţie, fiind dat în exploatare în 2011.

Alte două tronsoane din centura nord pe care se lucrează în prezent, un sector de 11,2 kilometri între DN 2 (Voluntari) şi A2 Bucureşti-Constanţa, respectiv o secţiune de 8,6 kilometri între A1 Bucureşti-Piteşti şi DN 7 (Chitila), au „bătut pasul pe loc” în ultimele trei luni. În cazul primului tronson, stadiul fizic de execuţie se ridică în prezent la circa 7%, identic cu cel de la finalul lunii iulie. Tronsonul este reabilitat de firma românească Tehnologica Radion pentru circa 53 de milioane de euro, însă compania se află în insolvenţă din septembrie, după ce omul de afaceri care o controlează, Theodor Berna, a fost arestat preventiv într-un dosar de evaziune fiscală şi spălare de bani. Pe celălalt tronson lucrările au avansat de la un stadiu de 20% în iulie la 24% în prezent, proiectul de 30 de milioane de euro fiind pe mâna firmei româneşti Delta ACM ’93 şi a azerilor de la Azvirt.

Pentru centura de nord CNADNR a alocat anul acesta 200 de milioane de lei (45 de milioane de euro), potrivit datelor transmise anterior de compania de drumuri. Odată cu finalizarea centurii de nord, şoferii care vin dinspre Piteşti şi dinspre vestul ţării, dar şi cei care vin dinspre Ploieşti şi Braşov vor intra pe o centură cu 4 benzi şi vor putea ocoli Capitala pentru a ajunge mai departe pe autostrada Bucureşti-Constanţa.

Continuarea în Ziarul Financiar.

Cookies