Centura Capitalei: Zero kilometri în plus, deși CNADNR are pe mână 1,3 miliarde de euro

de:
20 iun. 2013
0 Afișari
Centura Capitalei: Zero kilometri în plus, deși CNADNR are pe mână 1,3 miliarde de euro

Doar 20 din cei 72 de kilometri ai centurii Capitalei sunt reabilitaţi în prezent şi deşi anul acesta Compania Naţională de Auto­străzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a alocat o sumă mai mare pentru modernizarea şi lărgirea la patru benzi a şoselei, respectiv circa 184,2 milioane de lei (41 de milioane de euro), nici măcar un metru reabilitat din centură nu va fi deschis anul acesta.

În cel mai bun caz, dacă statul va aloca bani şi în 2014, lucrările pe alţi 20 de kilometri vor fi finalizate abia anul viitor. Mai mult, în contextul în care se pregăteşte construcţia în concesiune a unui inel de centură la standard de autostradă în sudul Capitalei, care va dubla actuala centură, CNADNR nu a luat încă o decizie dacă va continua sau va renunţa la lucrările de reabilitare la ocolitoarea care există în prezent, informează ZF.

„Lucrările de lărgire la 4 benzi a centurii Bucureşti vor fi finalizate în funcţie de alocaţiile bugetare asigurate prin Legea bugetului de stat”, este răspunsul CNADNR, semnat de directorul interimar al instituţiei, Mircea Pop, la întrebarea ZF legată de termenul când va fi finalizată complet reabilitarea centurii, pe cei 72 de kilometri.

Modul în care a fost gestionată situaţia centurii Capitalei în ultimii ani arată cum au fost stabilite priorităţile statului în ceea ce priveşte construcţia de drumuri. În timp ce centura Capitalei a primit an de an bani puţini şi nu a reprezentat o prioritate, drumuri cu trafic mult mai mic, aşa cum sunt DN 67C Bengeşti-Sebeş sau DN 2D Focşani-Ojdula (cu un trafic de 10-15.000 de maşini zilnic) au „înghi­ţit” circa 470 mil. euro în ultimii ani.

CNADNR a bugetat anul acesta 5,9 mld. lei (1,3 mld. euro) pentru finanţarea investiţiilor, potrivit informaţiilor care apar pe site-ul instituţiei.

„Am avut grijă să tocăm sute de milioane de euro pe (autostrada – n.red.) Bucureşti-Ploieşti şi este normal să nu avem o centură la 4 benzi. Bucureştiul nu se va dezvolta cu ade­vărat la potenţialul său dacă nu se va rezolva problema cu centura”, spune Augustin Hagiu, con­sultant în transporturi.

Anul acesta centura Capitalei va primi mai mulţi bani decât anul trecut. La rectificarea bugetară din vara anului trecut, finanţarea rămasă pentru centură se ridica la doar 3 mil. euro, în ciuda faptului că mai multe contracte de reabilitare şi de lărgire la 4 benzi fuseseră deja atribuite, iar traficul infernal ar fi trebuit să o transforme într-una dintre priorităţile companiei de drumuri.

Cookies