deşi în prezent doar 20 din cei 72 km ai acestei şosele sunt reabilitaţi, şansele ca lucrările la ceilalţi peste 50 km să continue în această toamnă sunt compromise. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), în subordinea căreia se află centura, nu are altă soluţie decât să suspende contractele până în momentul în care varianta de ocolire a Capitalei va primi din nou bani, scrie zf.ro.
Din sinteza bugetului rectificat al Ministerului Transporturilor publicată pe site-ul Ministerului de Finanţe reiese că în acest an alocările pentru modernizarea centurii rutiere a Capitalei se mai ridică la doar circa 12,8 mil. lei (2,9 mil. euro), în condiţiile în care la începutul anului pentru această şosea se alocaseră 209,4 mil. lei (47,6 mil. euro). Iar aceasta în condiţiile în care CNADNR a semnat din 2008 până acum cinci contracte pentru reabilitarea a 50 km din centură, pe care nu are cu ce să le finanţeze însă.
„Alocările bugetare la investiţii s-au redus. Pentru centura Capitalei, când s-a lansat licitaţia (pentru un tronson în cazul căruia a fost semnat contractul chiar săptămâna trecută – n.red.), era alocat un anumit buget, acum acesta a scăzut. Avem dreptul să ţinem suspendat contractul o perioadă, până avem bani. Sperăm ca anul viitor să avem banii necesari pentru centură”, a spus Mircea Pop, directorul general al CNADNR.