ÎN BUCUREȘTI

Centura Bucureștiului se lărgește la patru benzi. CNAIR a demarat deja licitația. Când va fi gata proiectul

Centura Bucureștiului va fi modernizată. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat începerea unei licitații pentru lărgirea unui segment din Centura Capitalei. Astfel, porțiunea dintre DN5 și A2 va fi lărgit la patru benzi, pentru a spori siguranța participanților la trafic.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că un segment din Centura Bucureștiului va fi modernizat. Anunțul a venit în cursul zilei de vineri, pe pagina de Facebook a lui Cătălin Drulă. Potrivit acestuia, este vorba despre segmentul din sudul Capitalei, cuprins între DN5 și A2, unde Drumul Naţional Centura Bucureştiului (DNCB) va fi lărgită la patru benzi, potrivit News.ro.

Care este motivul din spatele lucrărilor la Centura Bucureștiului

Lucrările la segmentul sudic din cadrul DNCB vor avea loc după ce Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat licitația pentru un studiu de fezabilitate pe tema siguranței rutiere, precum și pentru fluidizarea traficului pe Centura Bucureștiului.

„Sporim siguranţa rutieră şi fluidizăm traficul pe centura Bucureştiului. DNCB se lărgeşte la patru benzi între DN5 şi A2. Compania de drumuri a lansat astăzi licitaţia pentru un studiu de fezabilitate în vederea creşterii siguranţei rutiere şi fluidizării traficului pe şoseaua de centură a Bucureştiului.

Foarte important – pe semi-inelul sudic, între DN5 şi A2 (rămas restant pentru modernizare), şoseaua va fi lărgită de la 2 la 4 benzi, iar acest proiect este inclus şi el în licitaţia pentru elaborarea studiului de fezabilitate”, a scris Cătălin Drulă pe Facebook.

Întregul tronson va fi modernizat considerabil, potrivit Ministrului Transporturilor

De asemenea, acest proiect va viza și amenajarea modernă a intersecțiilor de pe Centura Bucureștiului de la: Ştefăneşti, Tunari, Splaiul Unirii și DC13 (Strada Leordeni). În principal, este vorba despre modernizare în adevăratul sens al cuvântului – pasaje și pasarele pietonale, trotuare, parcări și stații de autobuz și panouri fonoabsorbante.

„Concret, ce îmbunătăţiri se vor face atât pe semi-inelul nordic, cât şi pe cel sudic: se vor construi drumuri colectoare (paralele cu drumul naţional de centură, care se conectează cu acesta respectând standardele de siguranţă.

Practic, se evită accesul pe DNCB direct din interiorul proprietăţilor de pe traseu); vor exista pasaje sau pasarele pietonale, fie subterane, fie supraterane; vor fi amenajate trotuare, parcări şi staţii de autobuz; vor fi montate panouri fonoabsorbante”, a explicat ministrul.

Mai mult, se vor face studii pentru a vedea cum vor putea fi integrate proiectele ulterioare în actualul DNCB. Astfel, se dorește integrarea transportului din această zonă în regiunea metropolitană București – Ilfov.

„Studiul de fezabilitate va analiza și felul în care drumul național de centură a Capitalei poate fi interconectat cu proiectele adiacente, gestionate de autoritățile locale sau centrale (spre exemplu, parcări park & ride sau platforme multimodale), astfel încât să existe o viziune integrată a transportului în zona București-Ilfov.”, a mai spus Drulă.

Cât va costa modernizarea acestui tronson din Centura Bucureștiului

Potrivit lui Cătălin Drulă, aceste două sectoare vor costa circa 10 milioane de lei, vor fi finanțate din fonduri europene și trebuie ca studiile de fezabilitate să fie încheiate în cel mult zece luni.

„Proiectarea ambelor sectoare este estimată la circa 10 milioane de lei, bani proveniți din fonduri europene, iar perioada maximă de finalizare a studiilor este de 10 luni. Ofertele se pot depune până la final de septembrie.
Bucureștenii au nevoie de drumuri pe care să se circule decent și în siguranță. Pentru asta lucrăm, asta livrăm.”, a scris ministrul în încheierea postării.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button