ARHIVA B365

Centru pentru situaţii de urgenţă de 30 milioane de euro în Capitală

Proiectarea, construcţia şi echiparea viitoarei clădiri a Centrului Municipal Integrat pentru Situaţii de Urgenţă va costa 9,4 milioane de euro (cu TVA). Pentru sistemul efectiv de management al situaţiilor de urgenţă, cu echipamentele şi softurile aferente, municipalitatea va plăti alte 18,3 milioane de euro, iar pentru administrarea şi managementul sistemului 2,5 milioane de euro.

Noul Centru va reuni toate autorităţile abilitate să intervină în situaţii de urgenţă, care în prezent sunt dispersate şi acţionează independent. De asemenea va exista un singur sistem de colectare a datelor şi informaţiilor necesare analizării situaţiilor de urgenţă, dar şi un plan unic de acţiune acceptat de fiecare entitate, prin semnarea unui protocol.

În acest moment, Capitala nu are un sistem de management şi comandă centralizat cu un punct de comandă comun capabil să deservească toate autorităţile implicate, se arată în raportul de specialitate al Primăriei Capitalei. Potrivit aceluiaşi document, Bucureştiul nu are un număr suficient de echipaje mobile care să asigure intervenţia rapidă şi eficientă în condiţii de maximă performanţă tehnică şi nici echipamente de telecomunicaţii şi tehnică de calcul eficiente în gestionarea situaţiilor de urgenţă.

Odată finalizată investiţia, municipalitatea intenţionează să integreze Capitala în Sistemul European de Acţiune Externă (SEAE) ce facilitează statelor membre UE şi instituţiilor UE să intervină în situaţiile de criză şi dezastre.

Implementarea proiectului va dura 18 luni.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button