BAZAR

Centrul Istoric, în depresie: „Clienții vin, dar trag de o apă toată seara”

Situaţia din centrul istoric demon­strează că datele statistice privind creş­­­terea eco­no­mi­ei nu se văd în piaţă, unde con­sumul a scăzut în luna mai cu 3,3% faţă de aceeaşi lună de anul trecut şi a stagnat la ni­velul pri­me­lor cinci luni. Astfel, da­că în anii de boom consu­mul era cel care du­­cea în spate eco­no­mia, astăzi el este cel care o trage îna­poi în contextul în care salariile din România sunt printre cele mai mici din UE şi perspective de creştere semni­ficativă nu există. 

În acest context, românilor le este în continuare frică să îşi cheltuie banii, motiv pentru care cumpără doar strictul necesar, iar ce rămâne merge către economiile proprii, apreciază jurnaliștii de la ZF. Joi, în jurul orei 20.00, cele aproape 100 de localuri din centrul Bucureştiului îşi aşteptau cu uşile deschise (la propriu) clienţii. Nu trebuia să cauţi prea mult ca să găseşti un loc, spre deosebire de anii anteriori când era necesar să faci slalom timp de cinci-zece minute printre mesele deja ocupate.

„Clienţii vin în continuare, însă mul­ţi dintre ei trag de o apă toată seara“, spune Nicu Marin, adminis­tra­torul Arcade Café, unul dintre cele mai cunos­cute şi mai vechi baruri din cen­trul vechi, o zonă care cuprinde circa 100 de localuri cu afaceri anuale de 150-200 de milioane de euro, conform sursei citate.

La rândul său, Dragoş Petrescu, unul dintre cei mai importanţi antrepre­nori din piaţa locală a restaurantelor şi unul dintre primii care au simţit potenţialul centrului istoric, afirmă că „astăzi putem spune că centrul vechi a intrat într-o mică depresie. După o perioadă îndelungată de creşteri puternice şi investiţii, zona ajunge la ma­­tu­ritate şi jucătorii încep să se cear­nă“. 

Astăzi el şi-a con­cen­trat în zonă şi în apro­piere mai multe localuri, pre­cum City Grill, Hanu Bera­rilor, Trat­toria Buon­gior­no şi Caru’ cu Bere, cel mai cunoscut restau­rant din România, pe care îl are în adminis­trare. În opi­nia sa, zona va ră­mâ­ne una bună pentru busi­ness în principal pentru brandurile puter­nice, care au reuşit să îşi fidelizeze consumatorii.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button