ARHIVA B365

Centrul Capitalei se schimbă radical: Încep lucrările pe cea mai veche arteră a Capitalei

Mădălin Dumitru, directorul Direcţiei Infrastructură din Primăria Municipiului Bucureşti, a declarat joi, în cadrul unei vizite de lucru pe şantierul bulevardului care va lega Bucureştiul de la Nord la Sud, că, după ce se va finaliza primul tronson al Bd. Uranus, va începe lărgirea trotuarelor de pe Calea Victoriei și amenajarea spaţiilor publice. „Pe Calea Victoriei, după ce se va da în folosinţă acest tronson (n.r. – segmentul cuprins între Calea Victoriei și Vasile Pârvan), începe lărgirea trotuarelor, amenajarea spaţiilor publice, începe o înfrumuseţare. Gândiţi-vă numai de la Regina Elisabeta în jos, până la Splai, cât de frumos au ajuns să arate trotuarele. Sunt largi, generoase. Într-adevăr, ne ducem spre aspectul unei capitale moderne„, a declarat Mădălin Dumitru.

Practic, amenajarea spaţiilor publice, lărgirea trotuarelor şi trasarea de noi piste pentru biciclişti pe carosabil vor începe după luna iulie, în contextul în care primarul general al Capitalei a anunţat, în cadrul aceleiaşi vizite de lucru, că primul tronson al Bd. Uranus, curpins între Calea Victoriei şi Vasile Pârvan, care include şi linia de tramvai, va fi gata luna viitoare.

Cum va arăta Calea Victoriei după modernizare

Potrivit proiectului de lărgire a trotuarelor de pe Calea Victoriei, propus de Primăria Capitalei, Calea Victoriei va putea fi străbătută la pas de pietoni, de la Guvern şi până la Cheiul Dâmboviţei. În cadrul acestui proiect se va renunţa la o bandă de circulaţie, care se va împărţi în mod egal pentru trotuare, ce vor fi mărginite de piste pentru biciclişti, potrivit lui Mario Kuibuş, arhitectul coordonator al Planului Integrat de Dezvoltare Urbană pentru Bucureşti, iniţiat în urmă cu trei ani de Primăria Capitalei.

În urma lucrărilor de reorganizare a Căii Victoriei, care se ridică la 8.870.832 euro, artera de circulaţie va avea, în cea mai mare parte doar două benzi de circulaţie.

Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU), care prevede mutarea tranzitului din centrului oraşului către inelul median şi crearea de zeci de spaţii şi piaţete publice, precum şi construirea de poduri pentru pietoni şi biciclişti şi 11 parcări noi, a fost aprobat de consilierii generali ai Capitalei la finele lunii august a anului trecut.

Vezi aici FOTO ȘI HĂRȚILE PROIECTELOR cu noul centru al Bucureştiului

Citeşte şi: Din 2013, Calea Victoriei devine semi-pietonală


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button