Centru high-tech de Urgenţe pentru bucureşteni, în valoare de 30 de milioane de euro

de:
11 aug. 2011
0 Afișari
Centru high-tech de Urgenţe pentru bucureşteni, în valoare de 30 de milioane de euro

Un singur centru va gestiona în viitor situaţiile de urgenţă din Capitală, colectând informaţii, procesându-le şi transmiţându-le mai departe, asigurând şi managementul resurselor materiale, umane şi financiare pentru astfel de cazuri. Dispeceratele Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, al Jandarmeriei, al Ambulanţei şi al Poliţiei vor fi plasate în aceeaşi clădire, ba chiar şi cele ale Poliţiei Rutiere, Dispeceratului de Control al Traficului şi al Poliţiei Comunitare ar putea să se alăture proiectului.

La această arhitectură de bază se vor alătura reprezentanţi ai PMB şi ai furnizorilor de utilităţi – extensii ale dispeceratelor Apanova, Distrigaz, Eon Muntenia. Această ultimă grupă va gestiona, în primul rând, apelurile sosite pe Linia Verde a Primăriei Generale şi va asigura un flux informaţional unitar către operatorii de rutină ai Centrului.

Acelaşi Centru se va ocupa şi de alarmarea populaţiei, în caz de situaţii de urgenţă:  posturile de radio si Tv care au incheiate protocoale de colaborare pentru situatii de urgenta vor primi mesaje de avertizare de la Centru. O alta modalitate de avertizare poate fi realizata prin utilizarea panourilor publicitare existente in numar mare de-a lungul arterelor capitalei, in cazul in care este reglementata aceasta modalitate trebuie sa permita trasmiterea mesajelor care sa fie afisate pe acest tip de afisaj.

Tinand cont de numarul foarte mare de utilizatori ai metroului care se afla la un anumit moment intr-un mediu ambiental izolat de exterior, in cazul iminenţei producerii sau la producerea unor dezastre, se impune realizarea alarmarii atat a calatorilor cat si a personalului din serviciu. Alarmarea acestora se va realiza prin dispeceratul metroului, care in urma notificarilor primite de la ISUMB/CMISU sau din alte surse autorizate, va lansa mesaje despre situatia creeata, precum si pentru coordonarea persoanelor aflate in vagoane si statii, evitându-se astfel panica care s-ar produce la auzul unor zvonuri provenite dinspre exterior.

De-asemenea este necesara preluarea din sistemul METROREX a alarmelor in caz de incendiu si posibilitatea vizualizarii fluxurilor video din sistemul de supraveghere existent.

Noul Centru Municipal Integrat pentru Situaţii de Urgenţă va funcţiona într-o clădire de 2.000 de metri pătraţi, cu două etaje subterane, parter şi un etaj.

Pentru construirea Centrului şi dotarea sa cu echipamente IT şi software, Primăria Municipiului Bucureşti este dispusă să dea 30,437 milioane de euro, primind însă sprijin din partea Băncii Mondiale pentru acest proiect. Contractul va fi atribuit prin licitaţie deschisă, criteriul de selecţie fiind oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic.

Odată finalizată investiţia, municipalitatea intenţionează să integreze Capitala în Sistemul European de Acţiune Externă (SEAE) ce facilitează statelor membre UE şi instituţiilor UE să intervină în situaţiile de criză şi dezastre.


Cookies