ARHIVA B365

Cele mai vizitate magazine din România. TOP 3: Kaufland, Lidl şi Auchan

Top magazine vizitate cel mai des în ultimele 12 luni

Conform studiului CAWI-Bus realizat de Exact Cercetare și Consultanță în luna februarie 2015, Kaufland conduce clasamentul celor mai des vizitate magazine în ultimele 12 luni (81%). Următoarele două locuri sunt ocupate de Lidl și Auchan, cu 77% și, respectiv, 65%.

Top magazine vizitate cel puțin o dată în ultima lună

Privind spre magazinele vizitate cel puțin o dată în ultima lună, tot Kaufland ocupă prima poziție (62%). Lidl se situează pe cea de-a doua, cu 54%, urmat de Auchan, cu 40%.

Top magazine vizitate cel mai des în ultima lună
Aceleași 3 branduri se regăsesc și în clasamentul magazinelor vizitate cel mai des în ultima lună: Kaufland – 24%, Lidl – 14%, Auchan – 10%.

Top magazine din care s-a cumpărat ultima dată
Întrebați care este magazinul din care au făcut ultima dată cumpărături de produse alimentare, băuturi, produse de îngrijire personală, produse de uz casnic, țigări sau cafea, se remarcă orientarea românilor din mediul urban către aceleași 3 hypermarketuri: Kaufland (24%), Lidl (15%), Auchan (11%).

Conform studiului, 2 din 3 români preferă să realizeze cumpărăturile necesare gospodăriei împreună cu cineva, în timp ce 1 din 3 români alege să meargă singur.

Cei mai mulți români (47%) au făcut ultima dată cumpărături în urmă cu 2-3 zile, atunci când ne referim la produse alimentare, băuturi, produse de îngrijire personală, produse de uz casnic, țigări sau cafea. Un procent de 28 % susțin însă că au cumpărat astfel de produse și mai recent (1 zi).

Top categorii de produse necesare gospodăriei, achiziționate la ultima ocazie de cumpărare

La ultima vizită efectuată în magazin, românii au optat pentru fructe și/sau legume (75%), produse lactate (64%), produse de panificație (61%), dulciuri și/sau deserturi (47%) și băuturi non-alcoolice (47%). „Analizând comportamentul de cumpărare în ceea ce privește categoria lactatelor, au fost constatate diferențe semnificative atât pe categorii de vârstă, cât și venit personal”, declară Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare și Consultanță. „Astfel, tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 ani au optat cu ocazia ultimelor cumpărături făcute în procent mai mic pentru lactate (54% / vs / 64% media națională), în timp ce persoanele între 40-60 de ani au fost mult mai orientate spre această categorie de produse (73% / vs / 64% media națională). Cei cu un venit personal de peste 2000 lei au achiziționat de asemenea lactate în procent de 73% la ultima vizită în magazin, cu 11% peste media națională”, mai adaugă Ioana Bogus.

Cu ocazia ultimelor cumpărături realizate, cei mai mulți români au cheltuit între 50-100 de lei

26% dintre românii din mediul urban au alocat un buget cuprins între 50-100 de lei ultimelor cumpărături realizate, în timp ce 25% un buget cuprins între 100-200 de lei. 18% dintre cumpărători au avut la dispoziție sume mai mici, situate între 25-50 de lei, iar 11% sume mai ridicate, cuprinse între 200-300 de lei. Doar 8% dintre orășeni au cheltuit la ultima vizită în magazin peste 300 de lei.

Suma cheltuită însă în medie cu ocazia ultimelor produse alimentare cumpărate, băuturi, produse de îngrijire persoanală, produse de uz casnic, țigări sau cafea este de 137,2 lei.

Care sunt apectele de care țin cont românii atunci când se orientează spre un anumit magazin?

Atunci când s-au orientat către magazinul din care au făcut ultima dată cumpărături, românii au ținut în primul rând cont de prețurile convenabile: 87%. Calitatea produselor este de asemenea foarte importantă (86%), ca de altfel și varietatea produselor proaspete (84%). Acest ultim factor nu este la fel de important însă pentru tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 de ani (75%, cu 9% mai puțin comparativ cu media națională), în timp ce pentru persoanele cu vârste cuprinse între 40-60 de ani acesta contează în procent de 90% (cu 6% peste media națională și 15% peste procentul înregistrat în rândul tinerilor).

Studiul vizează valul de februarie al CAWIBUS-ului realizat cu o frecvență lunară de Exact Cercetare și Consultanță. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani, rezidente în mediul urban și utilizatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 1033 respondenți, dintre care 991 își fac cumpărăturile necesare gospodariei singure sau împreună cu cineva. Respondenții au fost selectați din panelul Exact Cercetare și Consultanță, care conține 43.000 de respondenți, chestionarul fiind administrat via internet.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button