BAZAR

Cele mai vândute maşini noi în România

Trei din patru mărci de autoturisme prezente pe piaţa locală au înregistrat creşteri ale numărului de maşini noi înmatriculate anul trecut, odată cu primul an de creştere al pieţei locale, după şase ani de declin, scrie zf.ro.

Astfel, 31 din totalul de 42 de mărci auto vândute în România au înregistrat creşteri ale volumelor şi numai 11 au înregistrat scăderi. Spre comparaţie, în 2013, ultimul an de declin, doar 13 mărci din 42 au crescut.

În total, înmatriculările de autotu­risme noi au crescut cu peste 21% în 2014 comparativ cu anul anterior, la peste 70.000 de unităţi, conform datelor ofi­ciale ale Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Anul 2014 devine astfel primul în care piaţa auto înregistrează o creştere a volumelor, după un declin constant între anii 2008 şi 2013, în care s-au evaporat aproape 80% din volumul vânzărilor. Chiar şi în ciuda revenirii pe plus, înmatriculările de maşini noi din 2014 reprezintă numai puţin peste 20% din volumul atins în 2007, când s-au înregistrat peste 312.000 de maşini noi.

În premieră, pentru prima dată în ultimii şapte ani toate mărcile din top zece au înregistrat creşteri ale înma­triculărilor. Cel mai mare avans din top zece a fost înregistrat de Ford, marca americană punctând o creştere de 56% a înmatriculărilor de maşini noi, la peste 5.700 de autoturisme. Mai mult, aceasta este şi cea mai mare creştere punctată de o marcă de volum pe piaţa locală, fiind depăşită numai de Lamborghini, care a urcat cu 200%, la trei maşini, Maserati, care a avansat cu 100% la 18 maşini şi SsangYong, brandul sud-coreean specia­lizat pe SUV-uri, care a crescut cu 80%, la 18 maşini.

 


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button