Creatorii de Nunți reprezintă o echipă formată din cinci femei, toate atente la detalii, responsabile, rezistente la stres și experte în materie de nunți.
Adriana Petre este cea care a înființat această agenție, iar ideea i-a venit după ce și-a organizat propria nuntă, care a fost foarte reușită. După nuntă, foarte mulți prieteni au rugat-o să-i ajute cu idei legate de organizarea nunții, așa că Adriana s-a gândit că ar putea dezvolta un business din această pasiune.
Adriana Petre a povestit pentru B365.ro care au fost cele mai dificile probleme care au apărut la nunțile organizate de ea.
La una dintre nunțile organizate de Adriana Petre, unul dintre chelneri s-a împiedicat și a căzut peste tort, stricându-l complet. „Speriat, șeful de sală a venit la mine. Mi-a spus că îi pare extrem de rău, dar nu are cum să rezolve situația. Era ora 21:00. Nicio cofetărie nu mai era deschisă. Norocul meu a fost că am o prietenă care are o cofetărie. Am rugat-o să mă ajute și să facă un alt tort. Și-a chemat angajatele sâmbătă seară, s-au ocupat de problemă și au făcut un tort asemănător cu cel stricat. Mireasa a aflat cu zece minute înainte să se aducă tortul că acesta este un pic… diferit, deoarece primul tort s-a stricat. Bineînțeles, ea doar s-a bucurat că situația este sub control”, povestește Adriana.
La o altă nuntă, înainte de servirea celui de-al doilea fel de mâncare, în bucătăria restaurantului a avut loc un incendiu de proporții mici. La respectivul restaurant se țineau trei nunți în aceeași seară. „Deja trecuseră 40 de minute de când primul fel a fost servit, așa că lumea îl aștepta pe al doilea. Incidentul s-a petrecut, iar asta a dat tot programul peste cap. În programul pe care-l făcusem pentru nuntă, atunci când sarmalele erau servite, o formație cânta muzică populară. Având în vedere că-i cunoșteam atât pe bucătar, cât și pe chelneri, deoarece mai făcusem nunți la ei, mâncarea de la nunta organizată de mine a fost prima refăcută, astfel că a avut o întârziere de numai 30 de minute. La ceilalți, întârzierea a fost mult mai mare”, își amintește organizatoarea de nunți.
La o altă nuntă, lumina din baia femeilor nu mergea, din cauza unei defecțiuni. Adriana Petre și-a dat seama abia când a mers la baie, cu două ore înainte de nuntă. Restaurantul nu avea niciun electrician disponibil. Adriana a trebuit să sune un electrician pe care-l cunoștea și să-l roage să vină să remedieze problema. Până la urmă, totul s-a rezolvat.
În aceeași seară, mireasa trebuia furată și dusă pe un ponton, iar luminile de pe ponton ar fi trebuit să se aprindă în acele momente. Însă, înainte cu cinci minute ca mireasa să fie furată, Adriana a aflat că luminile de pe ponton nu mai funcționau. „Problema era că invitații, mireasa puteau să cadă în apă, deoarece nu se vedea nimic. Așa că am luat toate felinarele pe care le-am găsit în grădina restaurantului și le-am dus pe ponton. Cei de la nuntă au crezut că am făcut-o intenționat, pentru poze. I-am și auzit spunând: „Uite, ce frumos a făcut Adriana!”. Numai eu știam prin ce am trecut”, spune organizatoarea.
La două dintre nunțile organizate de Adriana au apărut probleme legate de DJ. Mai exact, acesta nu a venit. Adriana a precizat că ambii erau prieteni cu mirii, lucru pe care nu-l recomandă la o nuntă. „Poți să aduci pe oricine vrei, dar să nu aud că vrei să aduci un prieten. Este o idee complet greșită!”, spune Adriana. La prima nuntă, DJ-ului a anunțat vineri noaptea că nu mai vine, deoarece are un alt eveniment. Cu greu, cu multe telefoane, organizatoarea a reușit să rezolve problema. Însă la cea de-a doua, DJ-ul pur și simplu nu a apărut în acea seară. În plus, nu răspundeau la telefon, nici el, nici managerul lui. Adriana a reușit să găsească un alt DJ, dar acesta era disponibil după ora 00:00. Așa că, având în vedere că aveau playlist și sonorizare, după ce s-a consultat cu mirii, Adriana a hotărât să pună ea muzică în acea seară.
La o altă nuntă, a existat o problemă cu unul dintre ospătari. Acesta era foarte arogant, nu servea lumea, ba chiar se purta urât cu invitații. Oamenii de la mesele de care el se ocupa erau foarte nemulțumiți, chiar i-au povestit Adrianei că i-au cerut chelnerului de multe ori să le aducă ceva de băut, acesta a dat din cap aprobator, dar nu s-a mișcat. „L-am rugat pe șeful de sală să îl trimită acasă, deoarece nu se purta deloc cum trebuie. Ba chiar a refuzat-o pe soacră, atunci când aceasta l-a rugat să mute un scaun, spunând că nu este masa lui. Până la urmă, l-a trimis acasă și a fost adus un alt ospătar”, povestește Adriana.
Adriana Petre a devenit organizator de nunți după ce și-a organizat propria nuntă. Ea a descoperit că are o pasiune și a vrut să dezvolte un business din asta. Dar nunta ei nu a fost lipsită de incidente. În timp ce era la biserică, le-a rugat pe două dintre domnișoarele de onoare să se ducă la restaurant, să vadă dacă totul este în regulă. „M-a sunat una dintre ele și mi-a zis că…nu este totul OK. Mai exact, restaurantul așezase invitații total aiurea la mese: jumătate se cunoșteau, jumătate nu. Eu le-am trimis listele, însă cei de acolo le-au amestecat. Așa că domnișoarele mele de onoare, în loc să stea cu mine la biserică, au stat să reorganizeze locurile la mese. Închipuie-ți ce stresată eram eu. Așa am realizat că nicio mireasă nu trebuie să fie supărată în ziua nunții și că are nevoie de altcineva care să se ocupe de probleme pentru ea”, explică Adriana Petre.
Sfaturi pentru o nuntă perfectă
Adriana Petre a dezvăluit câteva dintre lucrurile de care trebuie să ții cont, dacă vrei să ai o nuntă reușită.
Legat de rochia de mireasă, Adriana a explicat faptul că, în afară de modelul ales și cum vine rochia pe tine, trebuie să fii atentă la trei aspecte: trebuie să poți să te așezi pe scaun, să poți să urci scări, iar dacă n-ai bretele, trebuie să verifici dacă rochia nu cade atunci când te așezi sau te ridici de la masă.
În plus, Adriana sfătuiește să te duci să ridici rochia în ultima săptămână dinainte de nuntă. „Sunt foarte multe magazine de rochii de mireasă care îți spun să vii la ultima probă cu două luni înainte. Ei vor să scape cât mai repede de rochie. Sfătuiesc miresele să se ducă în ultima săptămână la ultima probă, deoarece înainte de nuntă ești stresată și te poți îngrășa sau poți slăbi”, spune femeia.
La primul dans, mirii nu trebuie să vorbească între ei. Primul dans este singurul moment din zi când veți fi singuri. Așa că veți începe să discutați probleme ale nunții, cine a venit și cine nu, în loc să vă bucurați de moment. Astfel, veți fi stresați, încordați și așa veți ieși și în poze.
Primul dans dă tonul petrecerii, așa că trebuie să fie unul deosebit. „Poate fi unul romantic, urmat de unul vesel, care implică și domnișoarele de onoare. Acest moment va scoate toți invitații la dans”, explică organizatoarea de la Creatorii de Nunți.
Legat de furatul miresei, Adriana propune alte „cereri de răscumpărare”, nu cele … clasice, cum ar fi sticla de whisky. „Uite, noi la o nuntă am pus nașul să danseze cu mirele. Sau l-am pus pe mire să spună o poezie cu trei cuvinte, să danseze macarena… Așa a ieșit un întreg moment, doar pentru că a furat-o”, punctează Adriana.
Un alt sfat pe care Adriana îl dă mirilor este să nu angajeze prieteni ca dj, fotografi, cameramani. „90% dintre prietenii care au venit la nunți pentru a presta servicii au făcut greșeli. Sau nu au mai venit. În primul rând, prietenul nu se va distra la nunta ta, pentru că a venit acolo cu treabă. Însă există și posibilitatea ca, după ce prietenul a băut un pahar, două, să se lase dus de val și să zică: „Lasă-le încolo de poze, am făcut destule, mă mai și distrez”. Așa că mare atenție. NU prieteni!”, spune organizatoarea.
Toate nunțile trebuie să aibă o temă și elemente care să se potrivească într-un anumit concept. Tema poate fi o culoare, locul unde mirii s-au cunoscut, locul unde mireasa a fost cerută.
Dacă organizezi nunta la un restaurant care are și grădină, Adriana dă un sfat: nu pune canapele afară, ci trei sau patru mese de cocktail. „La o nuntă vin oameni care nu s-au văzut de mult timp. Ei vor dori să iasă, să discute mai retras. Dacă pui canapele, efectiv îți scindezi nunta. Jumătate stau afară, jumătate înăuntru”, explică Adriana Petre.
Dacă vrei să-ți organizezi nunta afară, nu pune mese în aer liber, ci sub niște foișoare. Doar ringul de dans poate fi în aer liber.
Legat de prețuri, Adriana sfătuiește viitorii miri să nu se lase impresionați de prețurile mai mici ale unor restaurante. Uneori, dacă plătești o sumă mai mică pentru meniu, îți vor fi adăugate multe taxe opționale: taxa către ospătar, taxa de dop, băuturile etc.
Trenduri în materie de nunți: Ce se poartă în 2014
În 2014, nunțile se organizează pe stilurile Great Gasby (la aceste nunți predomină auriul, dar un auriu frumos, elegant), vintage și English Garden.
În plus, candy barurile sunt foarte solicitate când vine vorba de nunți. „Candy barurile arată foarte bine și prăjiturile sunt delicioase. În plus, candy barul trebuie pus aproape de ring. În acest fel, oamenii se vor duce să mănânce o prăjitură și vor ieși la dans”, explică Adriana Petre.
Un alt punct de atracție la nunți este foto cornerul (colțul foto). „Aici puteți pune poze de-ale voastre, puteți pune tot felul de măști, mustață, alte astfel de elemente cu care invitații să se pozeze. Este foarte distractiv, este o pată de culoare”, spune Adriana.
„Secretele unei nunți perfecte sunt: mirele și mireasa nu trebuie să fie stresați, invitații trebuie să se distreze, iar nunta nu trebuie să fie… la indigo. Trebuie să aibă ceva aparte. De asta ne ocupăm noi”, dezvăluie Adriana Petre.