Cele 100 de ecrane mobile montate pe mașinile de car-sharing din București își schimbă reclama în funcție de audiență

21 dec. 2022
136 Afișari
Cele 100 de ecrane mobile montate pe mașinile de car-sharing din București își schimbă reclama în funcție de audiență

O nouă tehnologie care implică folosirea datelor și a algoritmilor este dezvoltată de un start-up local sub brandul YOOH pentru a oferi publicitate targetată în timp real, în funcție de sex, vârstă, zone sau chiar în funcție de brandul telefonului pe care îl folosește consumatorul care privește reclama.

Platforma YOOH deținută de compania ATDS folosește peste 100 de ecrane mobile pe care rulează spoturi video digitale, toate montate pe flote de ride-sharing din București și operate printr-o platformă software.

Noutatea absolută pe care compania spune că o aduce pe piața publicității vine în urma dezvoltarii de catre YOOH a modulului de date de audienta dezvoltat pe baza informatiilor furnizate de catre Orange, cu ajutorul căruia YOOH poate livra clienților o modalitatea în premieră de targetare a audienței.

”Datele furnizate de către Orange permit platformei de publicitate YOOH să obțină din miliarde de date prelucrate de algoritmi de inteligență artificială, cea mai bună targetare a audienței de pe piața locală de publicitate”, anunță proprietarii tehnologiei.

Dezvoltatorii platformei mai spun că ecranele sunt dotate cu antene GSM si GPS pentru a avea in timp real date despre rularea campaniilor media si in acelasi timp sunt prelucrate milioane de date audienta din teren.

”Toate aceste date ajung la noi si am pus la punct, printr-o procedură laborioasă, îndeplinind toate standardele GDPR, un produs ce înglobează acest flux uriaș de informații socio-demografice.”, menționează YOOH.

Aceste date au fost integrate de programatori vreme de 6 luni în noua variantă a platformei de operare YOOH care folosește algoritmi și inteligență artificială, astfel că toți clienții beneficiază de o profilare a audienței ”cum nu știu să mai existe în aceste moment pe piața românească”. ”Iar rezultatul final este că putem oferi cel mai bun cost pe mia de utilizatori (CPM) din publicitatea românească”, declară Bogdan Vicol, CEO-ul companiei.

Difuzarea reclamelor este verificata de catre Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) pentru a oferi clientilor un proof-of-play avand in vedere ca sunt 100 de ecrane într-o continuă miscare.

Targetarea audientei dorite a devenit atât de valoroasa pentru agențiile de publicitate deoarece majoritatea campaniilor de advertising folosesc automatizarea procesului de achizitionare a reclamelor, bazată de date și algoritmi de interpretare, scopul fiind de a difuza reclame audientei potrivite la prețul potrivit, adică la tariful cel mai competitiv posibil.

Date despre YOOH

YOOH este un produs dezvoltat de compania ATDS, deținută de un grup de investitori din zona de IT, comunicare și banking care își propune să dezvolte platforma YOOH în cele mai mari 5-6 orașe ale țării și apoi să iasă pe piața europeană. Compania vizează în 2023 o evaluare în jurul a 5 milioane de euro care să-i permită obținerea unei investiții majore destinată expansiunii naționale și regionale.

Cookies