LA MINE-N CARTIER

Cel mai nefericit cartier: Îngropați în praf și blocați în trafic, din cauza bâlbelor autorităților

Ministerul Transporturilor, Primăria Municipiului București și Primăria Sectorului 6 au concurat, practic, în a face viața cât mai grea pentru locuitorii din Sectorul 6, dar în special din Drumul Taberei. 

Locuitorii din Drumul Taberei i-au invidiat multă vreme pe cei din cartierele cu metrou, pentru legătura rapidă cu centrul. Nu au bănuit, însă, că lucrările vor fi întârziare atât de mult și că vor însemna, practic, defrișarea a întregi zone verzi din cartier și blocarea traficului pentru mai bine de un an. Mai mult, lipsa finanțării a dus la întârzieri considerabile în construcția magistralei M5 de metrou. Practic,  frezele uriașe care ar urma să sape tunelurile de metrou trebuia să înceapă lucrările încă din luna ianuarie. Ele zac și acum degeaba, mândre purtătoare ale numelor date de Metrorex: Sf. Varvara şi Sf. Filofteia. Ce-i drept, după ce au stat pe loc câteva luni, tot din cauza lipsei finanțării, au reînceput lucrările la stațiile de metrou din Drumul Taberei, la unele dintre ele turnându-se deja planșeul superior, după cum puteți afla aici. Între timp, însă, locuitorii din Drumul Taberei continuă să facă slalom printre balize pentru a putea ieși din cartier. 

Alte zone în care se crează blocaje de circulație se află la marginea cartierului: Prelungirea Ghencea este practic un dop pentru traficul auto. Soluțiile nu vor veni prea curând: Penetraţia Bd. Timişoara este programată să fie finalizată în trimestrul III din 2015. „Este vorba de 500 metri de drum care ne scot direct în centură şi ne ajută până găsim un constructor pentru Prelungirea Ghencea – Domneşti”, a explicat primarul general Sorin Oprescu. Chiar și șoferii de ambulanță se tem de această zonă, după cum puteți citi aici.

De parcă traficul nu ar fi fost suficient de complicat în aceste condiții, o veste și mai rea îi așteaptă pe locuitorii din vestul Capitalei: linia 41, cel mai rapid mijloc de transport din zonă, va fi suspendat, tot din cauza lucrărilor la magistrala M5. 

Linia 41 va fi suspendată

Dacă lucrările la metrou vor decurge conform planului și nu vor mai avea intârzieri, acestea vor forța devierea sau suspendarea tramvaiului 41. La momentul actual ar exista mai multe variante de deviere a tramvaiului, dar nu s-a convenit la folosirea vreuneia dintre ele. Astfel, tramvaiul 41 se va alătura unui lung șir de mijloace de transport în comun care sunt deviate pentru realizarea metroului din Drumul Taberei. 

„Linia tramvaiului 41 va fi blocată câteva luni de zile la intersecția Bd. Timișoara-Strada Brașov, spre capăt la Ghencea. Primăria cere devierea atât la dreapta, spre Industriilor cât și la stânga, înspre Vasile Milea-Răzoare. S-ar putea să meargă pe Calea 13 Septembrie până la capătul din Ghencea” a spus Dan Trifu, consultant la Magistrala 5. Mai multe detalii, aici.

Dacă, teoretic, locuitorii din Drumul Taberei ar putea cere compensații pentru faptul că prețul locuințelor lor a scăzut pe piață din cauza tergiversării lucrărilor la linia M5 de metrou, practic, este foarte greu să obții o decizie favorbailă în justiție. Cum s-ar putea face acest lucru, aflați aici.

Parcul Drumul Taberei, închis

Dacă spațiile verzi de pe mijlocul Drumul Taberei au lăsat loc șantierelor pentru magistrala M5 de metrou, nici parcul în care se puteau relaxa locuitorii cartierului nu mai este disponibil. Spre dezamăgirea copiilor, parcul va fi închis timp de cel puțin un an și jumătate, pentru lucrări de renovare. Lucările ar fi trebuit să fie deja terminate, încă din 2012, conform estimărilor autorităților locale. Totuși, ele vor fi terminate de-abia în 2015. Despre aceste lucrări puteți citi mai multe aici. 

Haite de câini ca nicăieri în București

Autoritatea pentru Supravegherea și Protecția Animalelor din București susține că din Drumul Taberei vin cele mai multe reclamații privind mușcături din București, de vină fiind haitele din cartier.  Datele au fost confirmate, pentru B365.ro, de Răzvan Băncescu, coordonatorul proiectului din partea ASPA. În zona Drumul Taberei, spre exemplu, sunt circa 50-60 de mușcături pe săptămână, într-un areal de 1 km pătrat. Ca zone specifice avem, în principal, cartierul Drumul Taberei: în spatele blocurilor din zona Cora Lujerului, Parcul Moghioroș (intrarea dinspre Strada Brașov) și în spatele blocurilor de pe Strada Drumul Taberei, între numerele 30 și 38, 120 și 126 și respectiv 140. Harta zonelor unde riști cel mai tare să fii mușcat de câini maidanezi.

Momentan, locuitorii din Drumul Taberei au rămas cu speranța: că undeva prin 2015-2016, cu noroc, cartierul lor va redeveni unul verde și, în plus, va avea o legătură rapidă cu centrul, în subteran.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button