Cel mai mare proiect de extindere a rețelei de tramvai din București de după Revoluție, în consultare publică. Lista propunerilor din partea „Metrou Ușor”

16 iun. 2023
3081 afișări
Cel mai mare proiect de extindere a rețelei de tramvai din București de după Revoluție, în consultare publică. Lista propunerilor din partea „Metrou Ușor”
Cel mai mare proiect de extindere a rețelei de tramvai din București de după Revoluție, în consultare publică. Lista propunerilor din partea „Metrou Ușor”. FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea

A fost lansat în consultare publică cel mai mare proiect de extindere a rețelei de tramvai din București de după Revoluție. Traseul supus dezbaterii are 11 km și străbate cartierele Berceni și Pantelimon. Asociația Metrou Ușor transmite că a trimis autorităților o serie de propuneri concrete, astfel încât investiția să-și atingă potențialul maxim.

Cel mai mare proiect de extindere a rețelei de tramvai din București de după Revoluție

La data de 13 iunie 2023, Primăria Capitalei a publicat pe website-ul oficial documentele necesare pentru inițierea etapei de consultare publică pentru cel mai mare proiect de extindere a rețelei de tramvai din București de după Revoluție (InelulMedian de sud-est). Etapa de inițiere se încheie la data de 28 iunie, anunță Asociația Metrou Ușor.

Traseul supus dezbaterii este între Bd. Basarabia și Șos. Giurgiului și are aproximativ 11 km. Traseul străbate următoarele artere:

  • Bd. Nicolae Grigorescu, Str. Iuliu Hațieganu, Șos. Vitan-Bârzești, Str. Serg. Ion Iriceanu, Str. Turnu Măgurele și Str. Luica.

Traseul oglindește linia 41 din vestul Capitalei, aflată, de asemenea, pe inelul median. Este prima dată când #PMB pune pe tapet acest proiect de importanță strategică pentru #mobilitate. Este un proiect pentru care Asociația „Metrou Ușor” a militat constant în ultimii ani, astfel că salutăm demersurile oficiale și venim în sprijinul autorităților încă din prima etapă, transmite ONG-ul pe Facebook.

Documentul trimis de ONG către autorități poate fi văzut AICI.

Asociația Metrou Ușor: Venim cu propuneri punctuale

Asociația Metrou Ușor transmite că a analizat întregul traseu și vine cu o serie de propuneri punctuale, menite să eficientizeze exploatarea viitoarei linii de tramvai.

Potrivit ONG-ului, propunerile și obiectivele pentru militează constant au ca scop următoarele:

  • Menținerea suprafețelor verzi prin adoptarea soluției „greentrack” (șine înierbate) acolo unde este posibil.
  • Creșterea eficienței, confortului, siguranței și accesibilității transportului public și a corespondențelor dintre viitorul tramvai și celelalte mijloace de transport, prin păstrarea tramvaiului la nivelul solului în intersecțiile cu Bd. Metalurgiei și Șos. Berceni, amplasând stațiile în imediata apropiere a intersecțiilor.
  • Soluții personalizate pentru amplasarea șinelor, în raport cu trama stradală specifică fiecărui tronson în parte, astfel încât tramvaiul să beneficieze în totalitate de culoar dedicat și să nu fie blocat în trafic.
  • Pasaje directe de corespondență între peroanele tramvaiului și stațiile de metrou, la Apărătorii Patriei și Titan, implementând modelul de succes de pe linia 41, de la Crângași și Parc Drumul Taberei.
  • Realizarea de racorduri strategice (macazuri) între liniile de tramvai, cu multiple beneficii, printre care:
    • crearea de noi rute de tramvai ce astăzi sunt imposibile;
    • minimizarea impactului devierilor cauzate de incidente în trafic sau de lucrări programate;
    • eficientizarea economică prin scurtarea traseelor de acces și retragere a vehiculelor, fapt ce scade costurile de exploatare, scade timpul tehnologic irosit și scade uzura vehiculelor și a infrastructurii.

Prin implementarea macazurilor propuse de noi, devine posibilă chiar înlocuirea unor linii actuale de autobuz (transport poluant de capacitate redusă) cu tramvai (transport sustenabil capacitate crescută)! Vorbim despre trasee de autobuz ce ar dubla tramvaiul pe distanțe mari, precum 243, 102 sau 335. Acest lucru ar fi o premieră pentru București și un pas înainte pentru a reduce poluarea și a crește procentul de transport electric, sustenabil din oraș, urmând bunele practici occidentale, spune ONG-ul.

Bucureștenii sunt invitați să participe la dezbatere și să consulte documentația oficială, AICI.

Sursa foto: Facebook/ Asociația Metrou Ușor
Sursa foto: Facebook/ Asociația Metrou Ușor
Cookies