Asociația Metrou Ușor vine cu o propunere pentru Primăria Sectorului 6, în ceea ce privește amenajările din Parcul Liniei. Organizația non-guvernamentală vine cu ideea de a amplasa în parc mai multe vehicule feroviare istorice.
Propunerea făcută de Asociația Metrou Ușor presupune amplasarea mai multor vehicule feroviare în Parcului Linie, parc ce se realizează în Sectorul 6 al Capitalei.
Prin acest demers, ar putea fi scoasă în evidență istoria industrială a zonei. Parcul Linie este realizat pe o fostă cale ferată din Cartierul Militari.
Practic, fosta cale ferată, alături de terenul adiacent, pe o lățime de 400 de metri, este reinventată.
Asociația Metrou Ușor transmite și că, vehiculele statice, ar pute fi utilizate ca spații pentru:
Organizația aduce și propuneri de vehicule, care au circulat pe străzile din vechiul București, ce ar putea fi transformate.
Unele dintre acestea ar fi iubitele tramvaie Tatra, un simbol al transportului public din Capitală. Acestea au circulat zeci de ani pe șinele din Cartierul Militari și din restul orașului.
Utilizate în acest scop ar putea fi și ramele românești de metrou IVA, transmite Asociația Metrou Ușor. Unele dintre acestea încă mai circulă, din când în când, pe Magistrala 3.
Ultimul exemplu dat de organizație este utilizarea vagoanelor de marfă ce transportau produsele fabricate în cadrul fostei fabrici de lapte de la Lujerului.
Conceput folosirii vehiculelor vechi pentru transformarea lor în cafenele sau magazine nu este unul noi. Astfel de amplasamente pot fi văzute atât în Europa, cât și în SUA.
Conceptul reconversiei vehiculelor retrase din uz nu este deloc străin. Exemple de succes se găsesc în toate colțurile lumii: de la tramvaiele-cafenea din Praga, până la faimoasele vagoane restaurant „diner” din orașele americane.
În Folkestone (Marea Britanie), fosta cale ferată de pe faleză a fost păstrată la vedere, devenind trotuar, iar din loc în loc au fost plasate vagoane vechi de marfă transformate în cafenele. Reconversiile inedite atrag deopotrivă turiștii și localnicii, accentuând în același timp identitatea locală, transmite Asociația Metrou Ușor.
Utilizarea vehiculelor în acest scop ar ajuta și la prezervarea istoriei, mare parte dintre ele fiind destinate centrelor de colectare a fierului vechi.