Ce trenuri noi de metrou vor circula pe M3 VEZI MODELUL

de:
05 ian. 2012
0 Afișari
Ce trenuri noi de metrou vor circula pe M3 VEZI MODELUL

Cele 16 trenuri noi de metrou, care urmează să fie achiziţionate într-o primă fază, le vor înlocui etapizat, pe parcursul a trei ani, pe cele vechi, de tip Astra, fabricate înainte de 1990 la Întreprinderea de Vagoane Arad, care circulă pe Magistrala 3 de metrou. Această achiziţie finalizează practic o etapă din cadrul acţiunii de modernizare a întregului parc rulant al metroului bucureştean, asigurând pentru serviciul public de transport al călătorilor, un număr de 60 de trenuri de ultima generaţie. Compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), cea care urmează să fabrice trenurile, deja a postat pe site-ul propriu modelul care va circula prin subteranul Capitalei. „Acestea sunt concepute ca vehicule de tranzit în masă, la cele mai înalte standarde de calitate şi de siguranţă şi sunt accesibile şi persoanelor cu handicap, pentru că includ două spaţii pentru utilizatorii de scaune cu rotile”, se arată în descrierea ataşată imaginilor.

Modelul nu a fost însă confirmat de conducerea Metrorex, urmând ca în cel mult două săptămâni o delegaţie a companiei să întreprindă demersuri în acest sens. „Înainte de a alege modelul ne trebuie o imagine completă. Vom merge să le vedem pe viu. Până la sfârşitul lunii ianuarie modelul va fi ales. Trebuie să ne grăbim pentru că până la sfârşitul anului primul tren trebuie să intre în probe”, a declarat pentru B365.ro directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.

După ce modelul va fi stabilit, compania spaniolă care a câştigat contractul va începe producţia pe componente. Asamblarea finală a trenurilor de metrou se va realiza în România în cadrul unei unităţi de profil din Bucureşti, care încă nu a fost stabilită. Noile trenuri vor fi dotate cu sisteme automate de protecţie şi operare, sistem performant de informare a publicului călător, semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor precum şi alte dotări specifice. Mai mult, fiecare tren va fi compus din şase vagoane cu cadru din oţel inoxidabil, patru motoare care vor putea dezvolta o viteză de 80 km/h pentru o capacitate de 1200 de pasageri distribuită în cei 114 m lungime.

Preţul pe care Metrorex urmează să-l plătească pentru cele 16 trenuri noi de metrou este de 97 de milioane de euro, fără TVA. Achiziţia de trenuri de metrou este o componentă a Acordului de finanţare pentru modernizarea metroului din Bucureşti, semnat cu Banca Europeană de Investiţii în toamna anului 2009. Aceasta este prima etapă a proiectului, în viitorul apropiat urmând a se achiziţiona alte 21 trenuri noi de metrou, ce vor circula pe Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Eroilor.

Cookies