ARHIVA B365

Ce tramvaie puteau circula prin Bucureşti

RATB construieşte cu Astra Vagoane Călători Arad un tramvai cu licenţă Siemens, dar nu poate cumpăra unităţile mai performante. Regia pune pe şine tramvaiul Bucur pe care-l produce singură pentru că este mai ieftin, scrie rtv.net.

Bucureştenii ar fi putut să călătorească, din acest an, cu un tramvai Siemens, mult mai rapid, dar vor circula cu Bucur, de producţie locală. Regia de Transport Bucureşti lucrează de doi ani la realizarea prototipului „Imperio”, un tramvai modern realizat împreună cu Astra Vagoane după un patent Siemens.

Până în primăvara acestui an, modelul 0 de Imperio ar trebui să fie gata, însă Regia nu are bani să-l cumpere, după cum a declarat Viorel Popescu, directorul RATB.

Tramvaiul Imperio este construit în două variante: cu un burduf şi cu două, este prevăzut cu podea joasă, camere de supraveghere video, aer condiţionat şi controloare electronice de bilete. Boghiurile tramvaiului sunt prevăzute să reziste până la viteze de 200 de km/oră, fiind recomandabil şi pentru folosirea ca metrou de suprafaţă. Capacitatea lui este de 300 de pasageri.

Bucur are podea joasă, aer condiţionat şi o capacitate de 300 de locuri. Însă, spre deosebire de Imperio, viteza maximă pe care o atinge un tramvai Bucur este de doar 50 de km/h.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button