Ce se mai întâmplă pe șantierul de la linia 5. Metrou Ușor: Marea problemă a fost lipsa iluminatului public, o perioadă nepermis de mare

06 iun. 2024
10475 afișări
Ce se mai întâmplă pe șantierul de la linia 5. Metrou Ușor: Marea problemă a fost lipsa iluminatului public, o perioadă nepermis de mare
Ce se mai întâmplă pe șantierul de la linia 5. Metrou Ușor: Marea problemă a fost lipsa iluminatului public, o perioadă nepermis de mare. Sursa foto: Asociația Metrou Ușor/Facebook

Asociația Metrou Ușor anunță stadiul lucrărilor de pe șantierul de la linia 5 de tramvai. Reabilitarea a început în februarie 2024, iar lucrările avansează.

Cu toate acestea, ONG-ul vorbește despre marea problemă de pe șantier, dar și despre ce mai rămâne de făcut până la finalizarea lucrărilor.

Șantierul de la linia 5 de tramvai, stadiul lucrărilor

Reprezentanții Asociației Metrou Ușor vorbesc despre progresul lucrărilor de reabilitare a liniei 5 de tramvai din București.

Lucrările au început în luna februarie cu dezafectarea infrastructurii vechi de tramvai de pe străzile Barbu Văcărescu și Căpitan Aviator Alexandru Șerbănescu. Acest proiect este extrem de important pentru mobilitatea urbană din unele dintre cele mai aglomerate cartiere din București, spune ONG-ul.

În prezent, se lucrează la instalarea pilonilor centrali de iluminat și susținere a rețelei. Totodată, se lucrează și la montarea traverselor și a șinelor pe anumite porțiuni.

Ce urmează să se facă:

Printre cele mai importante operațiuni, se numără modernizarea substației de redresare pentru alimentare electrică din #AutobazaNordului, finalizarea montării șinelor și încastrarea acestora în beton, așternerea straturilor de asfalt de pe ampriza căii de rulare, montarea iluminatului public respectiv construirea și mobilarea noilor peroane, explică Asociația Metrou Ușor într-o postare pe Facebook.

Principala problemă

Metrou Ușor spune că principala problemă de pe șantier a fost lipsa iluminatului public pe o perioadă foarte mare: aproape 3 luni.

Deși lucrările s-au desfășurat într-un ritm acceptabil (până în prezent), pregătirea acestora și desfășurarea stadiilor incipiente ale proiectului s-au dovedit problematice. Principala problemă a fost lipsa iluminatului public pe o perioadă nepermis de mare, de aproape 3 luni. Aceasta a fost cauzată de înlăturarea stâlpilor centrali de susținere a rețelei, care aveau și rol de iluminat. În data de 14 martie, un accident grav a avut loc la intersecția cu str. Prometeu, când un pieton a fost lovit pe trecerea de pietoni, victima necesitând spitalizare.

Mai apoi, situație corelată posibil și cu accidentul amintit mai sus, au fost montați stâlpi laterali de iluminat public pe anumite porțiuni. Cu toate acestea, stâlpii respectivi nu au cum să susțină rețeaua fir-contact a tramvaiului.

Situația din teren arată că aceștia sunt probabil o soluție temporară, până la montarea echipamentelor pentru iluminatul stradal pe centrul liniei de tramvai.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies