Ce se întâmplă dacă nu plătești abonamentul la telefon

06 iul. 2021
2575 afișări
Ce se întâmplă dacă nu plătești abonamentul la telefon
Ce se întâmplă dacă nu plătești abonamentul la telefon

Din ce în ce mai mulți români optează pentru neplata abonamentului de telefonie mobilă, din diverse motive - fie și-au achiziționat un telefon scump la abonament, fie au rămas fără bani sau cine știe ce situații mai pot apărea. Din acest motiv, căutările pe internet privind consecințele care apar dacă nu plătești abonamentul la telefon au devenit din ce în ce mai ridicate în ultimii ani. Prin urmare, iată ce se întâmplă dacă nu plătești abonamentul la telefon, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.

Nu sunt puține situațiile în care, din diferite motive, oamenii nu mai reușesc să-și plătească abonamentul la telefon. Desigur, în cele mai multe situații este vorba de întârzieri de maxim o lună-două, însă există rău-platnici și mai „perseverenți”, care nu își plătesc abonamentele pentru perioade de timp mai îndelungate. Vă invit să aflăm ce se întâmplă dacă nu plătești abonamentul la telefon.

Ce riști dacă nu plătești abonamentul la telefon

ce se întâmplă dacă nu plătești abonamentul la telefon
Ce se întâmplă dacă nu plătești abonamentul la telefon

Legislația aflată în acest moment în vigoare în România presupune o serie de sancțiuni în cazul în care nu plătești abonamentul la telefon. Dintre acestea cea mai cunoscută este înscrierea rău-platnicului în Preventel, o bază de date întâlnită în mai multe țări din Occident, care este utilizată de operatorii de servicii de telefonie.

Aceasta funcționează ca un fel de „listă a rușinii”, deoarece informațiile pot fi accesate și de ceilalți operatori, astfel că o persoană care a adunat datorii considerabile la un operator va putea să își facă abonament la un alt operator doar dacă va oferi un depozit sau o garanție la încheierea unui nou abonament.

Se poate pune poprire pe conturi?

De asemenea, companiile din domeniu discută interconectarea bazelor de date ale datornicilor între operatorii de servicii de telefonie și bănci, astfel că se poate ca în viitor persoanele care adună datorii considerabile la factura de telefon nu își vor putea face un credit bancar, spre exemplu.

În acest moment, în România, odată ce debitul depășește 10.000 de lei datornicul poate fi executat silit, i se poate pune poprire pe conturi și chiar i se pot vinde lucrurile. Executarea silită este totuși, extrem de rar utilizată, fiind un proces complicat, utilizat de operatorii de telefonie doar în cazurile extreme.

Cum poți să eviți taxele de reziliere la încheierea contractului

Deși sunt extrem de contestate și foarte multe persoane le contestă, este bine de știut faptul că taxele de reziliere sunt un mijloc prin care operatorul mobil încearcă să limiteze numărul rău platnicilor.

Este de reținut faptul că orice contract ce include un discount la un telefon mobil, o reducere sau o ofertă la un abonament lunar, internet, minute sau mesaje extra față de cât era prevăzut în oferta inițială, sau orice alt beneficiu care se adaugă la serviciul asupra căruia s-a încheiat un contract. Astfel, dacă contractul este reziliat înainte de perioada-termen (aceasta poate fi de 12, 24 sau 36 de luni, însă cea mai comună este durata de 24 de luni), operatorul va solicita înapoi beneficiile oferite sub formă de oferte sau de discount, deoarece contractul nu a fost onorat, fapt care duce la anularea acestor reduceri.

Prin urmare, pentru a evita apariția taxelor nedorite de reziliere la încheierea contractului recomandăm achiziționarea unui abonament pe care sunteți sigur că îl puteți plăti lună de lună, să vă încadrați într-un buget realist când căutați un telefon nou și să citiți și recitiți contractul înainte de a-l semna, nu vă grăbește nimeni și aceste momente de atenție v-ar putea salva în viitor câteva sute sau chiar mii de lei.

Cookies