Ce se întâmplă dacă îți uiți banii în bancomat. Cum îți recuperezi suma pierdută

11 sept. 2021
3830 Afișari
Ce se întâmplă dacă îți uiți banii în bancomat. Cum îți recuperezi suma pierdută
Ce se întâmplă dacă îți uiți banii în bancomat. Cum îți recuperezi suma pierdută. Sursa foto: Unsplash

Dacă vreodată dorești să retragi o sumă de bani de la bancomat dar uiți să ridici banii la finalul tranzacției, fie că te grăbeai, fie că a intervenit altceva nu trebuie să te îngrijorezi. Există o serie de proceduri și de tehnici pe care băncile le aplică pentru a se asigura că banii clienților nu ajung pe mâinile cui nu trebuie.

Se poate întâmpla să dorești să retragi o sumă de bani de la un bancomat și, din diverse motive, să uiți să ridici banii după ce ai scos cardul din aparat. Fie că ai primit un apel important, care te-a luat pe nepregătite și te-a făcut să uiți de împrejurimi, fie că te-ai întâlnit cu o persoană cunoscută sau cine știe ce te-a făcut să uiți de banii scoși din bancomat, este bine de știut că nu trebuie să te îngrijorezi că banii tăi ar ajunge la altcineva.

Totuși, este extrem de important să sunați la banca emitentă pentru a îngheța cardul bancar și contul sau conturile asociate. Dacă veți face acest lucru, atunci nu vor putea fi comise achiziții sau transferuri de alte persoane până când nu soluționați această problemă.

Bani uitați la bancomat. Aparatele au „răbdarea scurtă” cu clienții

Trebuie precizat faptul că dacă uiți banii la bancomat aceștia pot fi protejați de mecanismele implementate în ATM-uri.

Astfel, putem spune că bancomatele au „răbdarea scurtă” cu clienții, deoarece operațiunile la fiecare terminal de acest fel trebuie efectuate contracronometru, raționamentul din spatele acestui mecanism fiind tocmai securitatea clienților băncii. Acest lucru se produce datorită senzorilor prezenți în zonele de eliberare a numerarului și a cardului.

Prin urmare, indiferent de vechimea bancomatului pe care îl folosiți, acesta prezintă două mecanisme esențiale ce trebuie cunoscute. Primul se referă la cardul bancar – în situația în care titularul nu își retrage cardul din fanta ATM-ului în mai puțin de 25-30 de secunde, acesta este reținut automat de bancă.

De asemenea, banii trebuie ridicați într-un interval similar, de circa 30 de secunde, asta înainte ca bancomatul să retragă suma, din motive de securitate. Acești bani vor fi reținuți într-o casetă de siguranță din interiorul aparatului, aflată pe traseul de eliberare numerar, astfel că suma neridicată va putea fi idenitificată cu exactitate de angajații băncii respective.

Ce proceduri trebuie să urmați dacă uitați banii la bancomat

Pe lângă situația în care bancomatul retrage cardul sau banii din motive de securitate, este bine de știut că există și posibilitatea ca bancomatul să funcționeze defectuos sau să existe o scurtă pană de curent, astfel că banii pot să nu mai ajungă la client, deși tranzacția figurează în sistem.

Înainte de toate, în oricare dintre scenarii primul lucru pe care trebuie să îl faceți este să sunați la banca emitentă dar și la banca ce deține ATM-ul unde s-a produs tranzacția. Dacă cele două coincid este foarte bine, însă există și situații în care aveți nevoie urgent de bani și mergeți, spre exemplu, la un bancomat ING deși aveți un card BCR.

Dacă ați retras bani de la un bancomat ce se află în incinta unei bănci și acest incident s-a provocat în orele în care banca este deschisă, atunci puteți să mergeți cu chitanța tranzacției direct la angajații băncii pentru a primi asistență și a soluționa acest eveniment neplăcut.

În cazul în care banca emitentă a cardului este aceeași cu cea care deținte ATM-ul, atunci puteți să faceți o contestație a acestei tranzacții, denumită și aviz de refuz la plată. O astfel de contestație conține datele deținătorului cardului, informațiile referitoare la tranzacția problematică și motivul refuzului/contestării tranzacției. La aceasta se atașează și plângerea depusă la poliție, asta doar în anumite cazuri, când este vorba despre o sumă însemnată spre exemplu.

Mai există o alternativă, și anume contactarea serviciului de suport telefonic a băncii unde aveți deschise conturile. Acolo, un operator vă va înregistra cererea și veți primi un răspuns prin SMS sau prin e-mail în urma efectuării unei analize.

Link-uri utile în cazul în care vă uitați banii la bancomat

Iată o serie de link-uri ce s-ar putea dovedi folositoare în cazul în care vă uitați banii la bancomat, în funcție de banca emitentă.

BCR – această bancă pune la dispoziție cele mai multe documente pe internet, fără a fi nevoia să trimiteți email-uri sau să solicitați documentele la telefon. Aici puteți descărca avizul de refuz plată, iar aici puteți verifica lista tuturor documentelor de care ați putea avea nevoie în cazul în care întâmpinați dificultăți.

ING – acest operator bancar oferă o multitudine de informații utile în vederea prevenirii mai multor situații neplăcute și probleme de securitate, însă documentele necesare în cazul în care uitați banii la bancomat pot fi obținute doar dacă contactați banca urmărind acest link.

UniCredit Bank – această bancă are funcția de descărcare a cererii de refuz plată din platforma de online banking, ceea ce face această experiență extrem de accesibilă și intuitivă. Puteți obține mai multe informații accesând acest link.

Libra Bank – un avantaj oferit de acest operator bancar îl reprezintă serviciul telefonic disponibil non-stop, astfel că problemele semnalate la un bancomat care nu aparține de o sucursală pot fi semnalate aproape în timp real, ceea ce poate reprezenta un avantaj însemnat. Lista cu sfaturi privind securitatea bancară a acestei bănci este disponibilă aici.

Cookies