Ce se întâmplă când un business trece prin procesul de automatizare? Iată principalele avantaje! (P)

07 mai 2021
14 afișări
Ce se întâmplă când un business trece prin procesul de automatizare? Iată principalele avantaje! (P)

Automatizarea afacerilor românești este din ce în ce mai discutată în spațiul public, fiind pus adesea accentul pe necesitatea acesteia pentru ca firmele să poată face față pieței în viitor. Totuși, numărul celor care au început procesul digitalizării este unul scăzut.

Iată principalele CINCI avantaje pe care automatizarea le poate aduce unei firme

1. Creșterea competitivității

Prin folosirea unor soluții digitale de management al informației și automatizarea proceselor costisitoare din punct de vedere al timpului, angajații își pot concentra atenția asupra unor probleme mai urgente. Deciziile vor fi luate ținând cont de rapoartele rezultate în urma analizei datelor digitale. Evident, deciziile care vor fi luate având în vedere datele statistice, vor fi mai bune pentru viitorul afacerii.

2. Îmbunătățirea relației cu clienții

Clienții își doresc, în zilele noastre, să poată interacționa cu brandurile, să poată primi rapid răspunsuri la nelămuririle pe care le au în legătură cu produsele sau serviciile. Cu ajutorul unui site web și al rețelelor sociale, firmele pot interacționa cu clienții în modul preferat de aceștia din urmă. Spre exemplu, asistenții virtuali de tipul chat bot au devenit foarte populari. Un chat bot este programat astfel încât să aibă răspunsuri pentru principalele întrebări adresate de către clienți. De asemenea, automatizarea oferă firmelor posibilitatea de a aduna informațiile clienților în baze de date, care pot fi folosite pentru a îmbunătăți experiența acestora atunci când interacționează cu afacerea.

3. Combaterea risipei de resurse

Românii au devenit conștienți de problemele mediului și încearcă, unii mai mult decât ceilalți, să cumpere produse de la brandurile care protejează natura. Automatizarea ajută la prevenirea multor deșeuri, începând cu hârtia. Din moment ce majoritatea documentelor vor fi în format electronic, nu vor fi risipite cantități uriașe de resurse. Sustenabilitatea poate fi chiar motivul pentru care clienții aleg serviciile unei firme, în detrimentul altora.

4. Economisirea timpului

Anumite activități simple și repetitive făcute de diferitele departamente pot fi automatizate, înlocuite de anumite software-uri. Astfel, timpul persoanelor care se ocupau de aceste activități va putea fi investit în alte sarcini. În plus, cu ajutorul noilor tehnologii, pot fi descoperite tot felul de noi metode prin care companiile își vor face angajații fericiți.

5. Colectarea informațiilor într-un singur loc

Foarte multe afaceri „tradiționale” se confruntă adesea cu probleme legate de managementul informațiilor, a diverselor documente, ele fiind pierdute sau deteriorate pentru că nu au fost depozitate corect. În schimb, dacă aceste firme abordează cu încredere automatizarea, problemele de acest tip vor deveni de domeniul trecutului. Spre exemplu, un program de contabilitate, cum este cel oferit de Ciel.ro, poate ajuta un business să depună cu ușurință declarații, să configureze rapoarte destinate analizei financiare, topuri ale clienților sau previzionări ale viitoarelor cheltuieli și venituri. Având toate datele la doar câteva clickuri distanță, munca va fi cu mult ușurată pentru întreaga afacere și vor fi eliminate posibilele erori umane cauzate de neatenție.

Așadar, firmele trebuie să profite de posibilitatea transformării informațiilor din formatul analog, în cel digital. Prin intermediul automatizării, activitățile de zi cu zi vor fi mai ușoare și cu mult mai eficiente, iar rezultatele obținute vor fi, de asemenea, superioare celor din trecut.

Sursă foto: Unsplash.com

Cookies