FIT CITY

Ce se ascunde în bucătăriile restaurantelor care livrează mâncare acasă sau la birou

Atunci când mergi la un restaurant poţi măcar să îţi faci, în mare, o impresie despre gradul de curăţenie al locului sau de profesionalismul celor care lucrează acolo. Când comanzi prin telefon eşti însă expus la o grămadă de surprize. Cel mai adesea ţi se poate întâmpla să ţi se verse mâncarea pe drum sau să se răcească, însă există şi cazuri mai grave.

În patru luni de controale, comisarii ANPC au găsit numeroase nereguli la restaurantele care livrează mâncare.  Astfel, cel mai adesea a fost constatată  comercializarea de preparate culinare cu lipsa la gramaj, dar au existat şi furnizori în cazul cărora s-a constatat  comercializarea de preparate culinare depreciate calitativ ca urmare a condiţiilor de transport, a depozitării neconforme sau a utilizării unor materii cu modificări organoleptice.

Mulţi consumatori s-au plâns de faptul că informaţiile din materialele publicitare nu coincid cu realitatea, fie că e vorba de meniuri, fluturaşi sau site-uri internet. Cel mai adesea, preţul din aceste mijloace nu coincidea cu preţul taxat la livrarea comenzii. O plângere foarte întâlnită este aceea că mâncarea întârzie nejustificat şi de aceea ajunge rece.

Inspectorii ANPC au observat, la faţa locului, conform datelor furnizate la cererea B365.rolipsa evidentei modului si periodicitatii igienizarii recipientilor utilizati la transportul preparatelor culinare pana la adresa de destinatie a comenzii; nepersonalizarea recipienţilor pentru preparate culinare calde şi reci astfel încât să nu se transporte în acelaşi recipient mâncăruri calde şi reci ( ciorbe, fripturi alături de salate sau prăjituri, de exemplu):  lipsa retetelor de fabricatie sau/si nerespectarea acestora; utilizarea uleiului din samburi de masline in locul uleiului de masline declarat pe listele meniu, folosirea unor specialitati pe baza de lapte si grasimi vegetale (Danish white, Acadia, Del-Delice) desi in listele meniu se mentioneaza Feta, utilizarea unor creme cu cacao si alune (Finetti ) în locul ciocolatei, folosirea cremelor pe bază de grăsimi vegetale gen HULALA în loc de frişcă;   nedeclararea alergenilor conţinuţi de preparatele oferite consumatorilor;   nedeclararea gramajelor aferente porţiilor oferite consumatorilor;   nedeclararea timpului maxim în care se poate realiza livrarea preparatelor in functie de zona din care se realizeaza comenzile;  lipsa mijloacelor de măsurare pentru cântărirea porţiilor pregătite pentru livrare;  neasigurarea unor temperaturi adecvate în sălile de servire a consumatorilor in spatiile special amenajate in cadrul unor societati care oferă angajatilor masa de pranz livrata de unitati catering in stare ambalata;  nerespectarea procedurilor specifice la prelucrare a alimentelor cum ar fi congelarea carnii aprovizionata in stare refrigerata fara a se proceda la etichetarea acestora, congelarea unor semipreparate culinare, existenta in stoc a unor alimente neetichetate, nesigure.

În cadrul controalelor efectuate în unităţile catering în doar patru luni ale anului 2011 s-a aplicat un numar de 32 sanctiuni contraventionale în valoare totala de 98.000 lei, a precizat ANPC, fără a menţiona, însă, numele companiilor respective.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button