LA MINE-N CARTIER

Întreruperile de curent de la Enel prăjesc aparatura electronică. Ce şanse aveţi să vă recuperaţi paguba

Dacă ai avut „noroc” ca un Dorel să lucreze pe strada ta şi să îţi „prăjească” aparatura electrocasnică din casă, poţi cere despăgubiri la Enel. Ca să vă recuperaţi efectiv şi banii pentru aparatura stricată trebuie să vă înarmaţi cu multă răbdare. Iar uneori nici asta nu vă aduce rezultate. Un caz concret a avut loc recent în zona Rahova, când „s-a pârlit” transformatorul de pe strada Teliţa, ce alimentează mai multe blocuri de locuinţe, aproximativ opt. După ce meseriaşul a refăcut legăturile, frigiderele, plasmele sau televizoarele normale şi orice alt aparat electric băgat în priză şi-au dat obştescul sfârşit.

Citeşte şi Ce faci când Enel îţi prăjeşte electrocasnicele? CUM ÎNCASEZI DESPĂGUBIRI

Solicitările de lămuriri au fost tratate cu total dezinteres de furnizorul de energie electrică şi numai cei insistenţi au primit răspunsuri de genul: „Dacă aţi păstrat chitanţele din ultimii cinci ani şi depuneţi reclamaţii în maximum trei zile lucrătoare…”.

Conform Enel „furnizorul verifică dacă solicitarea consumatorului este întemeiată, adică dacă a avut loc un şoc de tensiune la data respectivă şi care sunt aparatele deteriorate. Dacă în urma verificării reiese că defecţiunile s-au produs din vina furnizorului, aparatura electrocasnică poate fi dusă la reparat; consumatorul trebuie să prezinte furnizorului chitanţele prin care să dovedească faptul că reparaţiile făcute la receptoarele electrocasnice deteriorate au fost făcute de o unitate autorizată să facă astfel de reparaţii. Chitanţele trebuie prezentate furnizorului în termen de 60 de zile de la apariţia şocului de tensiune care a produs deteriorarea şi, pe baza lor, se va achita contravaloarea reparaţiilor. Conform prevederilor legale, furnizorul poate solicita consumatorului documente prin care să dovedească dreptul de proprietate asupra aparaturii deteriorate şi apoi reparate. În situaţia particulară în care un aparat electrocasnic nu mai poate fi reparat, clientul este despăgubit primind contravaloarea unui aparat nou care are caracteristici tehnice apropiate de cel care s-a defectat. În acest caz, consumatorul trebuie să prezinte o adresă – negaţie din partea unei unităţi specializate şi atestate în executarea unor astfel de lucrări de reparaţii şi factura de cumpărare”, scrie puterea.ro.

Din 420 de solicitări primite de Enel în 2011, doar în cazul a 160 s-au acordat şi despăgubiri.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button