Ce pasaje rutiere vor fi gata în 2023 în București și pe Centura Capitalei. Sunt patru în oraș și două pe DNCB

09 ian. 2023
12464 Afișari
Ce pasaje rutiere vor fi gata în 2023 în București și pe Centura Capitalei. Sunt patru în oraș și două pe DNCB
LEGENDA FOTO Sus: Pasajul Popești-Leordeni (Olteniței)-s, Pasajul Berceni-d, mijloc: pasajul Doamna Ghica, jos: Pasajul Th Pallady -pod Teclu - s, Pasajul Europa Unită - d

Infrastructura rutieră a Bucureștiului se va îmbunătăți în 2023 cu un număr de 6 pasaje supraterane ce sunt în plan să fie deschise în Capitală și pe DNCB (Centura Capitalei) în cursul acestui an. Primele pasaje ce vor fi date în folosință în aprilie 2023 sunt Pasajele Berceni și Popești-Leordeni (Oltenița) de pe centura București, ambele amânate de CNAIR pentru această primăvară. Urmează să fie gata în luna mai (primăvară), două pasaje rutiere supraterane realizate de Primăria Sectorului 3 la ieșirea/intrarea din/în București – unul la intersecția bd. Theodor Pallady – str. Nicolae Teclu (zona comercială Ikea) și unul la intersecția bd. Theodor Pallady cu str. Drumul între Tarlale. În interiorul Capitalei, Pasajul de la Doamna Ghica, cea mai mare lucrare de infrastructură derulată de Primăria Capitalei și cea a Sectorului 2, se va finaliza în august 2023. Cel de-al șaselea pasaj se va deschide în toamna acestui an și este realizat de Primăria Sectorului 4 în zona Metalurgiei și se numește Europa Unită.

 

Pasajul Popești-Leordeni (Oltenița) de pe Centura Capitalei – aprilie 2023

Inaugurarea pasajului de la Popești-Leordeni (Oltenița), cel mai mare sens giratoriu suspendat de pe Centura Capitalei, se va realiza în primăvara acestui an, în aprilie. ”Conform graficului de execuție a lucrărilor asumat de către constructor, vom da în trafic acest pasaj până la sfârșitul lunii aprilie 2023.”, a fost anunțul secretarului de stat Ionel Scrioșteanu, în octombrie anul trecut. Amânarea deschiderii ”ovoidului” de la intersecția Centurii cu DN 4 București-Oltenița (peste 70 % execuție) era previzibilă încă de la sfârșitul verii atunci când oficialii din Transporturi au informat despre întârzierile cu aprovizionarea materialelor pe șantier, situație asemănătoare și pentru Pasajul de la Berceni.

În luna decembrie 2022, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu anunța că s-a turnat asfalt pe pasajul Olteniței – Popești-Leordeni, și s-au realizat lucrări de drum și consolidări.

Contractul pentru Pasajul Popești – Leordeni a fost semnat cu firma Itinera SPA (Italia) în iunie 2019 pentru 169 de milioane lei, 12 luni proiectare, 24 execuție și 10 ani garanție pentru lucrări. Contractul include și lărgirea centurii la 4 benzi pe aproximativ 1,6 kilometri, iar nodul rutier, construit sub forma unui ovoid, are o lungime totală de 800 metri, potrivit CNAIR.

 

Pasajul suprateran de la Berceni – Centura Capitalei – aprilie 2023

Compania de Drumuri a anunțat pentru aprilie 2023 deschiderea Pasajului suprateran de la Berceni, pe Centura Capitalei, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. CNAIR a ratat deschiderea parțială, variantă de avarie anunțată în toamna anului 2022.

Lucrările la Pasajul de la Berceni au început în vara anului 2020 cu termen de 24 de luni, dar au întârziat din cauza problemelor de aprovizionare cu materiale de construcții. Scrioșteanu arată că, lucrările se asfaltare pe rampe și în girația suspendată (varianta trecerii București-Berceni) nu se mai pot face în sezonul rece. „Având în vedere sincopele întâmpinate în desfășurarea lucrărilor într-un ritm susținut, precum și faptul că anumite etape nu pot fi scurtate pe timp de iarnă în așa fel încât să nu existe niciun risc asupra calității lucrărilor, termenul la care va fi dat în trafic pasajul Berceni este aprilie 2023.

 

Pasaj Ikea – Intersecţia bd. Theodor Pallady – str. Nicolae Teclu – mai 2023

Primăria Sectorului 3 a început lucrările pentru un nou pasaj pe bulevardul Pallady, principala rută din Capitală spre Autostrada Soarelui București – Constanța în decembrie 2022. Pasajul de la intersecția cu strada Teclu, în zona comercială (Ikea – Decathlon – Leroy Merlin), este al doilea pasaj suprateran care se ridică pe bulevardul Pallady, primul fiind cel de la intersecția cu strada Drumul între Tarlale, ultima intersecție înainte de intrarea pe Autostrada Soarelui, pod care va fi terminat anul acesta, în primăvară.

Primarul Negoiță afirma că podul de la Teclu – Ikea poate fi terminat în mai 2023.

Primăria Sectorului 3 construiește în regie proprie pasajul cu firma Algorithm de la Teclu – Pallady, iar termenul contractual este de 24 de luni. Pasajul are o lungime totală de aproximativ 400 de metri, două benzi de circulație/sens și ar putea fi terminat în mai 2023 dacă iarna va fi blândă, spunea primarul Robert Negoiță.

Proiectul vizează degajarea traficului rutier în zona comercială a bulevardului Theodor Pallady.

Costurile estimative sunt de aproape 27 de milioane de lei cu TVA. Proiectul a fost aprobat de Consiliul Local 3.

 

Pasaj A2 – intersecția străzii Drumul între Tarlale cu bd. Theodor Pallady – înainte de sezonul estival

Proiectul vizează construirea unui pasaj rutier suprateran la intersecția străzii Drumul între Tarlale cu bd. Theodor Pallady, dar și sistematizarea circulației la sol cu un sens giratoriu. Avantajul construirii acestui pasaj pentru fuidizarea traficului este că începând din vara viitoare, se va evita aglomerația la plecarea spre mare. ”Pasajul face legătura cu Autostrada A2 și va supratraversa intersecțiile de la ieșirea din sector care se aglomerează de obicei din cauza zonei comerciale din vecinătate”, preciza primarul Sectorului 3, Robert Negoiță.

Valoarea investiției se ridică la 31.049.518,17 lei, inclusiv TVA.

”Intrarea în Municipiul Bucureşti de pe Autostrada A2, pe Bulevardul Theodor Pallady, este unul din punctele de interes existente pe raza Sectorului 3. Proiectul presupune reamenajarea traficului rutier din intersecţia dintre strada Balta Albina cu Bulevardul Theodor Pallady. Luând în considerare aceste aspecte, Primăria Sectorului 3 îşi propune realizarea obiectivului de investiţii „Interconectarea sistemelor de transport auto în zona Drumul între Tarlale”, se arată în proiectul de hotărâre prin care s-au aprobat indicatorii tehnico-economici aferenți proiectului.

Proiectul a fost aprobat de Consiliul local Sector 3 pe 28 mai 2020. Pasajul cu o lungime de aproximativ 350 de metri pe direcția Pallady – Autostrada Soarelui este ridicat cu firma proprie a Primăriei, Algorithm, durata de execuție era de 12 luni cu o valoare a contractului de 38 de milioane de lei din care 17 milioane cerere de finanțare prin Programul de Investiții Anghel Saligny, potrivit comunicatului Primăriei.

 

Pasajul de la Doamna Ghica – amânat pentru vara lui 2023

Pasajul de la Doamna Ghica va fi gata abia în august 2023, este noul termen asumat de primarul general, Nicușor Dan după cel depășit de la finalul anului 2022. Lucrările la pasajul de la Doamna Ghica au început în 2018 și aveau termen de finalizare mai 2020, dar acest termen a tot fost amânat și de fostul primar Gabriela Firea și de actualul primar, Nicușor Dan. Lucrările la pasaj au fost blocate aproape un an din cauza dificultăților financiare prin care a trecut Primăria Capitalei.

Lucrările la pasaj sunt executate de Trustul de Clădiri Metropolitane, iar tablierul metalic este fabricat în Italia. Structura pasajului și rampele au fost finalizate în 2021, după aproape un an de blocaje, și a mai rămas de executat doar tablierul metalic, adică structura metalică a podului. Primele bucăți ale tablierului au ajuns pe șantier pe 3 septembrie 2022.

La finalul anului 2022, tablierul metalic a fost montat în proporție de peste 50%, iar restricțiile de circulație de pe Șoseaua Doamna Ghica, în intersecție, pe sensul spre Obor, au fost ridicate. Întrucât în perioada sărbătorilor nu s-a lucrat la pasaj, lucrările vor fi reluate în ianuarie 2023.

În primele două luni din 2023, va fi montată și cealaltă jumătate de tablier, ceea ce înseamnă restricții de circulație pe celălalt sens, în intersecția de la Doamna Ghica

Pasajul este făcut de Primăria Capitalei, Primăria Sectorului 2 contribuind cu o parte din bani. Pasajul este prevăzut cu două benzi pe sens. Are o lungime de 216 m, iar rampele de acces au lungimi de 96 m. Valoarea lucrărilor de proiectare și execuție a fost estimată la 110.034.377,95 lei fară TVA.

Pasajul ,,Europa Unită” – construit de Primăria Sectorului 4 în zona Metalurgiei – podul trebuie terminat în toamna lui 2023

Pasajul cu o lungime de 650 metri care se ridică la intersecția bulev. Alexandru Obregia cu șoseaua Turnu Măgurele și Metalurgiei va fi numit ,,Europa Unită” și, pe lângă funcția de fluidizare a circulației ar urma să devină și un reper arhitectural, promitea Primăria de sector. Început în februarie 2022, podul ar trebui să fie gata în toamna anului 2023.

„Europa Unită, noul pasaj rutier suprateran pe care Primăria Sectorului 4 îl construiește la intersecția dintre Bd. Metalurgiei cu strada Turnu Măgurele, va putea concura cu cele mai avangardiste și moderne proiecte de infrastructură mare din capitale europene. Cu o lungime de peste 650 de metri, pasajul va avea două benzi de circulație pe fiecare sens pentru a fluidiza traficul într-una dintre cele mai tranzitate zone din sudul Bucureștiului. Lucrările la acest obiectiv extrem de important pentru toți locuitorii Capitalei au început în luna februarie a acestui an (2022) și vor fi finalizate în aproximativ 18 luni.”, spunea Primăria Sectorului 4.

Costul total al pasajului este de 73 de milioane de lei, iar Primăria ar putea primi cel puțin 35 de milioane lei prin Programul Anghel Saligny dacă Ministerul Dezvoltării aprobă cererea de finanțare.

Îți mai recomandăm și:

 

 

 

 

 

 

Cookies